וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באסיפה השנתית של יצרנית הפלדה הגדולה בעולם: אלפי עובדים הסתערו על מטה ארסלור מיטאל

נמרוד הלפרן

12.5.2009 / 20:24

במחאה על פיטורי עובדים - חלונות בניין המטה בלוקסמבורג נופצו ורימוני עשן הושלכו פנימה



למעלה מאלף עובדים של ארסלור מיטאל - יצרנית הפלדה הגדולה בעולם - הסתערו היום על בניין מטה החברה בלוקסמבורג בעת שהתקיימה בו האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, במחאה על פיטורי עובדים עקב המשבר הכלכלי.



עובדים שהגיעו ממפעלים של החברה בצרפת ובבלגיה, הטילו אבנים לעבר הבניין, ניפצו את חלונותיו, והשליכו רימוני עשן. אחד המפגינים הצליח לפרוץ לתוך הבניין אולם נעצר מיד על ידי המשטרה. עשרות עובדים נוספים התעמתו עם המשטרה. עם זאת, ההפגנות לא מנעו את קיומה של אסיפת בעלי המניות וארוחת הצוהריים שנערכה אחריה, אשר התקיימו בקומות העליונות של הבניין. ארסלור מיטאל נמצאת בבעלות לקשמי מיטאל, האיש העשיר בבריטניה, אשר הונו האישי מוערך ב-10.8 מיליארד ליש"ט.



בשנה החולפת, ככל שהתרחב והעמיק המשבר הכלכלי הגלובלי, הלכו וגברו המחאה הציבורית וההפגנות ברחבי תבל. בחודשים האחרונים גרם הזעם הציבורי לנפילת ממשלות בלטוויה ובאיסלנד, והפגנות סוערות נערכו באין ספור מדינות, החל מרוסיה ויוון, וכלה במקסיקו ובוליוויה. בגרמניה, הוצתו מתחילת השנה עשרות מכוניות יוקרה של עשירים, ובסין, הטמינו מובטלים פצצה במלון בו מתארחים אנשי עסקים.



בצרפת קנתה לה אחיזה בקרב עובדים מפוטרים דרך פעולה של תפיסת מנהלים, והחזקתם כבני ערובה, בדרישה לשיפור פיצויי הפיטורים או צמצום היקף הקיצוצים. בתוך כחודש נלקחו בכירים כבני ערובה בכחצי תריסר מקרים שונים, בהם מנהלים של חברות מישלין, סוני ו-קטרפילר. בכל המקרים שוחררו המנהלים ללא פגע כעבור מספר ימים. בסוף מארס, המיליארדר פרנסואה פינו - האיש העשיר בצרפת ומנכ"ל חברת מוצרי היוקרה PPR, שבבעלותה המותגים גוצ'י ואיב סן לורן - נכלא במכוניתו על ידי עשרות עובדי PPR במחאה על החלטות החברה לפטר למעלה מאלף עובדים. כעבור כשעה, חולץ פינו על ידי המשטרה.



בהפגנות סוערות שנערכו לפני כחודש בלונדון על רקע פסגת ה-G20 - אשר התקיימו תחת הכותרת "יום שוטים פיננסי" (הפסגה נפתחה ב-1 באפריל) - נהרג עובר אורח כתוצאה מאלימות משטרתית. "מנהיגי ה-G20 ניסו לבצע את תעלול ה-1 באפריל הגדול ביותר של כל הזמנים. עולם השוק החופשי שלהם - נטול הרגולציה, גוזל הפנסיות, זולל הבונוסים, ומעלים המסים - הולך ומתמוטט, והשוטים הללו עדיין חשבו שאנחנו נחלץ אותם. הם בטח מתלוצצים! אנחנו לא מסוגלים לשלם, ולא נסכים לכך", נאמר בהודעת ארגון G20 Meltdown שאירגן את ההפגנות בלונדון.



זביגנייב בז'ז'ינסקי, אשר שימש כיועץ אישי של אובמה בקמפיין הבחירות לנשיאות, ואשר היה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ימי קרטר, הזהיר לפני כחודשיים מפני אפשרות של התפשטות המהומות גם לכלכלה הגדולה בעולם - ארה"ב. "צפויה החרפה בעימות בין המעמדות. אם אנשים יהיו מובטלים וייפגעו קשות, עלולות אפילו לפרוץ מהומות", אמר בז'ז'ינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully