וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר הממונה על עשיית השוק ביובנק - ירון גואיטה; על פי החשד קיבל במרמה יותר מ-300 אלף שקל

אתי אפללו

12.5.2009 / 21:04

על פי החשד, גואטה, וחברו אלון שרון שנעצר אף הוא, ביצעו מאות עסקות מתואמות מכספי הנוסטרו של יובנק



רשות ניירות ערך עצרה אתמול בשעות הערב את ירון גואיטה, שהיה הממונה על עשיית שוק באג"ח ביובנק, ואת חברו אלון שרון, בחשד למרמה. בית המשפט השלום בתל אביב שלח את השניים למעצר בית בתנאים מגבילים.



על פי החשד, גואיטה, שעבד ביו בנק בין השנים יולי 2007-אפריל 2009, ושרון, הוציאו במרמה מאות אלפי שקלים מכספי הנוסטרו של יובנק. השניים ביצעו מאות עסקות מתואמות באג"ח ממשלתי בין חשבון הנקרא "עושה שוק - למסחר" ביובנק, לחשבון על שם אלון שרון בחבר הבורסה גאון בית השקעות.



העסקות בוצעו כך שחשבון הנוסטרו של יובנק ימכור את האג"ח בזול לחשבון אלון שרון (החשבון ממנו התחלקו ברווחים) ויקנה את אותה כמות אג"ח, בהפרשי זמן של דקות, מחשבונו של אלון שרון, במחיר גבוה יותר.



על פי החשד, באמצעות שיטה זו קיבלו במרמה גואיטה ושרון למעלה מ-300 אלף שקל, על חשבון כספי הנוסטרו של יובנק. בנוסף, בעסקות אלו נעשה שינוי בשער האג"ח, ולכן הדבר הינו גם השפעה בדרכי תרמית על שער נייר ערך.



בית משפט השלום קיבל את בקשת הרשות להטיל על השניים מעצר בית וכן הטיל עליהם תנאים מגבילים וביניהם הפקדת ערבויות כספיות, איסור יציאה מהארץ והפקדת דרכון ואיסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה.



לאחרונה פתחה הרשות לניירות ערך קו חם באמצעותו אפשר להתלונן באופן אנונימי על עבירות ניירות ערך. מאז התקבלו בקו החם יותר מחמישים פניות וחלקם נמצא בתהליכי בדיקה מעמיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully