וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפולת במכירות הגלובליות של שבבים למחשבים אישיים לא נבלמת: נפלו ב-13% ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 22:23

רשמו ירידה רבעונית שנייה ברציפות לעומת הרבעון המקביל; צנחו כ-11% לעומת הרבעון הרביעי



המכירות העולמיות של שבבים המיועדים למחשבים אישיים (PC) נפלו ברבעון הראשון של השנה ב-13% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - ירידה רבעונית שנייה ברציפות - לפי דו"ח שפירסמה היום חברת המחקר IDC.



מכירות השבבים ברבעון הראשון ירדו ב-10.9% לעומת הרבעון הרביעי של 2008 - סימן אפשרי לכך שהנפילה החדה בביקוש למחשבים אישיים טרם נבלמה. עם זאת, מדובר בהתמתנות בשיעור נפילה מכירות המעבדים למחשבים אישיים לעומת הרבעון הרביעי, בו רשמו צניחה של 17% לעומת הרבעון השלישי.



"שוק המעבדים למחשבים אישיים המשיך לשקף ירידה ניכרת בביקוש במהלך מרבית הרבעון הראשון של 2009", העריך האנליסט שיין ראו מחברת IDC. "עם זאת, הגדלה מסוימת של מלאים אצל כמה מהיצרנים לקראת סוף הרבעון סייעו להאטת קצב הנפילה במכירות", הוסיף.



בתחילת החודש, דיווח איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) כי מכירות השבבים בעולם נפלו בקרוב ל-30% ברבעון הראשון של השנה - אם כי נרשם שיפור קל בחודש מארס - על רקע המשבר החריף ביותר שידע מגזר השבבים זה שנים.



מכירות השבבים העולמיות נפלו ברבעון הראשון של 2009 ב-29.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-44 מיליארד דולר. מכירות השבבים בחודש מארס נפלו ב-30% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-14.7 מיליארד דולר, אולם רשמו גידול של 3.3% לעומת פברואר.



"התאוששות קלה במכירות העולמיות במארס עשויה להצביע על כך שהביקוש התייצב במידת מה, אם כי עדיין מדובר ברמות נמוכות באופן ניכר מאלו של השנה שעברה", אמר נשיא SIA, ג'ורג' סקאליס, בעת פרסום נתוני המכירות בתחילת החודש.

מכירות השבבים בכל רחבי העולם, למעט יפאן, צמחו בחודש מארס לעומת פברואר. מכירות השבבים ביפאן נפלו במארס ב-9.4% לעומת פברואר, וב-40% לעומת מארס 2008 - שיעור הנפילה החד ביותר מכל אזורי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully