וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיונים מרתוניים בממשלה: הושגה הסכמה עקרונית על תקציב המדינה

מוטי בסוק

13.5.2009 / 7:02

על פי הסיכום, יבוצע קיצוץ רוחבי של כ-4% עד 5% בכל משרדי הממשלה ■ תקציב מערכת הביטחון יקוצץ ב-1.5 מיליארד שקלים ■ ההצבעה על אישור התקציב צפויה הבוקר



בתום לילה של דיונים מרתוניים בממשלה הושגה הסכמה עקרונית על עסקת חבילה לתקציב המדינה ב-2009 ו-2010. העסקה, שעליה סוכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, נציגי ההסתדרות והאוצר, תובא להצבעה בשעות הבוקר היום (רביעי).



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר הלילה לגלי צה"ל כי התוכנית שגובשה תאפשר יצירת עשרות אלפי מקומות עבודה ותוביל לתוואי צמיחה. "סיכמנו את המחלוקות האחרונות בינינו, והגענו לתוכנית כלכלית ששאפנו אליה כבר לפני תקופה ארוכה".



ההערכה היא כי התקציב יאושר ברוב גדול. אמש סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטייניץ, כי תקציב הביטחון יקוצץ ב-1.5 מיליארד שקלים ב-2010. על פי הסיכום, מחצית מהסכום תוחזר למשרד הביטחון בשנת 2011.



ישיבת הממשלה החלה אתמול בשעות אחר הצהריים, ולא בתשע בבוקר כפי שתוכנן, בשל התמשכות הוויכוחים על סעיפי התקציב, ובעיקר על תקציב הביטחון ועסקת החבילה. עם אישור התקציב הוא יועבר לכנסת ולוועדותיה. הכנסת חייבת לאשר את התקציב עד ה-15 ביולי 2009. אם לא תעשה כן, הממשלה תיפול וייערכו בחירות חדשות.



לראשונה: מע"מ יוטל על פירות וירקות



אתמול חודשו השיחות בין ההסתדרות לבין האוצר על עסקת החבילה בין שני הצדדים. זאת למרות שהחבילה סוכמה ונסגרה עוד שלשום בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ובין יועצו הכלכלי של רה"מ, אורי יוגב.



ראש הממשלה הכריע אתמול בלילה לטובת האוצר ונגד התאחדות התעשיינים ולשכת רואי החשבון, וקבע כי מעתה יהיה רישום מכוון של חשבוניות המס. לטענת האוצר הרישום המכוון ימנע זיופים באמצעות חשבוניות פיקטיוויות ויגדיל את הכנסות המדינה ב-6 מיליארד שקל בשנה.



בשל עסקת החבילה החלקית בין הממשלה וההסתדרות, שיצרה מחסור של 5.8 מיליארד שקל בתקציב הדו-שנתי, הוחלט אתמול ע"י ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ על שורה של צעדי מיסוי חדשים, בהתאם להצעות האוצר. המע"מ יועלה ב-1.0%, מ-15.5% ל-16.5%.



נראה גם כי יוטל מע"מ, לראשונה בתולדות המדינה, על פירות וירקות. המע"מ על פירות וירקות יעשיר את קופת המדינה ב-1.8 מיליארד שקל השנה ובשנה הבאה.



בנוסף יוטל קיצוץ שווה ("פלאט") על תקציבי כל משרדי הממשלה. לא ידוע מה גודל הקיצוץ השווה. ההערכה היא כי יעמוד על 4%-5%. קיצוץ של כל אחוז "פלאט" משמעו תוספת של 2 מיליארד שקל בשנה לקופת המדינה. בנוסף, יועלה יעד ההוצאה בתקציב המדינה ב-2009 וב-2010 מ-1.7% ל-3.0%. מהלך שיגדיל את תקציב השנה והשנה הבאה ב-3.2 מיליארד שקל, אולם יגדיל את הגירעון בתקציב בכחצי אחוז, ל-6.5% ול-6.0% ב-2009 ו-2010 בהתאמה.



עוד שתי העלאות מסים צפויות הן העלאת תקרת הביטוח הלאומי (מס על עשירים), משכר חודשי ברוטו של 40 אלף שקל בחודש ל-70 אלף שקל עד סוף 2010, והמס על רכבי השטח היוקרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully