וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווא פורקס - חברת המט"ח של כלל פיננסים שבה שותף גם מושיק מ"הישרדות" - הרוויחה 5.1 מ' ד' ברבעון

נתן שבע

13.5.2009 / 8:08

כלל פיננסים מחזיקה בכ-33% מחברת המסחר המקוון; הכנסותיה קפצו ב-17% ל-11.8 מיליון דולר



מאת נתן שבע וטל לוי



דוחו"תיה של כלל פיננסים חשפו אתמול גם את פעילותה של חברת אווא פורקס - חברה למסחר מקוון במט"ח של בית ההשקעות. כלל פיננסים מחזיקה כ-33% מאווא פורקס. שני היזמים של החברה עמנואל קורניץ ונגב נוסצקי מחזיקים בכ-28% כל אחד ואילו מושיק ליפץ - מכוכבי העונה הראשונה של התוכנית "הישרדות", מחזיק בכ-5% מהחברה.



מהנתונים הפיננסים של הבכרה עולה כי החברה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 5.1 מיליון דולר - מעט יותר מפי 5 מהרבעון המקביל של השנה אותו סיימה ברווח של 924 אלף דולר. הצמיחה הגדולה ברווח מיוחסת לגידול של 170% בהכנסות ל-11.8 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-5.7 מיליון דולר לעומת רווח של 989 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2008. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 32 מיליון דולר.



המסחר במט"ח מבוסס ברובו על השקעה במטבע אחד מול מטבע אחר. כך לדוגמא, ניתן לרכוש דולר מול יורו מתוך הנחה המטבע האמריקאי יתחזק מול זה האירופי. בחדרי העסקות במט"ח מרכזים את כל ההשקעות במטבע מסויים מול כל ההשקעות במטבע אחר (כלומר אגד הקונים מול אגד המוכרים) ו"מתכסים" על ההפרש מול בנקים זרים. המסחר עצמו מתבצע באינטרנט. הרווח של חברות המט"ח מגיע בדרך כלל מפערים שברי אחוזים הנובעים משערי מט"ח מעט יותר טובים שמספקים הבנקים הזרים.



בדו"חות השנתיים, מציינת כלל פיננסים כי למיטב ידיעתה, ביצעה חברת המסחר במט"ח AVA (בה מחזיקה כלל פיננסים 33%) "בדיקות חלקיות בלבד האם פעילותה במדינות שונות בעולם כפופה לחוקים או להוראות רגולטוריות המתייחסות או המגבילות את פעילותה. בכפוף להשלמת הליכי הרישוי הנדרשים באירלנד, מעוניינת AVA להעביר חלק מהותי מפעילותה למדינה בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully