וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל גבאי על דברי בלינקוב: "יכול להיות שהוא היה בסערת רוחות, לא צריך לשפוט אדם על שיחת מסדרון"

ערן אזרן

13.5.2009 / 8:50

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "מי כאן ניסה לשחד? אני לא חושב שמישהו ניסה לשחד. אין לכך בסיס עובדתי"



"יכול להיות שרם (בלינקוב) היה בסערת רוחות, אך לא צריך לשפוט אדם על שיחת מסדרון. הוא נמצא עכשיו עם ראש הממשלה והוא יעביר את התקציב", כך אמר הבוקר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, בראיון לתוכניתו של ניב רסקין בגלי צה"ל, "נכון להבוקר". רסקין התייחס לדברים שהשמיע אמש הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, בשיחה עם היועץ המשפטי לממשלה. "אין תוספת שכר לעובדי קופת החולים, כך שהבסיס העובדתי של השיחה נשמט. אני לא חושב שמישהו כאן ניסה לשחד. בלינקוב התנצל מול ראש הממשלה, ובזאת הסתיים העניין".



בהתייחסו לעימות שהיה הלילה בין נתניהו לרמטכ"ל בשיחות על אישור התקציב, אמר גבאי כי לא היה בין השניים עימות כפי שדווח בכלי התקשורת. "יש השקפה מאוד ברורה שניתן להעלות את גיל הפרישה של משרתי הקבע ביחידות העורפיות - זה נושא חשוב שנידון וימשיך להיות נידון. למרות שבסופו של דבר העניין ירד מסדר היום - מישהו העלה זאת באחד השקפים, כנראה טעות של אחד מ'נערי האוצר'. הרמטכ"ל התעצבן שהנושא עלה בשקפים שוב", אמר.



גבאי ציין כי במהלך המו"מ על התקציב ראש הממשלה התנהל באופן ברור ועקבי. "נתניהו הוביל את המהלך והציב יעדים כמו שמירה על הביטחון, הימנעות מפגיעה בחלשים, לא להעלאה בלתי מרוסנת של הגירעון ועסקת חבילה עם ההסתדרות. אלה הדברים שהושגו בסוף והוגדרו מלכתחילה".



"בסופו של דבר האחריות היא של ראש הממלשה - האוצר לא מחליט ולא אחראי. יש משא ומתן, משמיעים דעות. תפקידו של ראש הממלה הוא לקבל את ההחלטה. ראש הממשלה שמע האוצר והביטחון, אך הוא מאזן את עמדתם מול הצרכים האחרים", הוסיף גבאי.



בתשובה לשאלתו של רסקין, האם נעשו טעויות וזגזוגים במהלך המו"מ, השיב מנכ"ל משרד ראש הממשלה שנעשו טעויות, אך התוצאה הסופית היא תוצאה טובה. "האם התקציב מאוזן, ראוי ונכון? כן. אני לא יודע על איזה זגזוג מדברים, אף אחד לא יכול להצביע על תהליך לא תקין. מי שאמור לקבל את ההחלטה זה ראש הממשלה, וזה מה שהוא עשה", לשון דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully