וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדיה הרבעוניים של פרדי מאק הסתכמו ב-9.9 מיליארד דולר; תזדקק ל-6.1 מיליארד דולר מהממשל

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 9:16

הממשל מעריך כי סכום הסיוע לפרדי מאק ולעמיתתה פאני מיי יגיע ל-173 מיליארד דולר



חברת המשכנתאות פרדי מאק צפויה לבקש מהממשל סיוע נוסף של 6.1 מיליארד דולר על רקע הפסדי ענק ברבעון הראשון של 2009. תהיה זו בקשת הסיוע השלישית של החברה מאז הולאמה בספטמבר, מה שיגדיל את סכום הסיוע הכולל ל-51 מיליארד דולר.



אתמול דיווחה פרדי מאק על הפסד של 9.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009 לעומת הפסד של 149 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.



הפסדי הענק נגרמו בשל הפסדי אשראי של 8.8 מיליארד דולר על רקע פיגורים בתשלומים ונפילת מחירי הבתים, כמו גם מחיקות ערכים בשווי 7.1 מיליארד דולר על משכנתאות. בסוף מארס הסתכם שווי המשכנתאות של פרדי מאק, שהיו בפיגור של 90 יום או בהליכי עיקול, ב-63 מיליארד דולר - כמעט פי שלושה משוויין במארס 2008.



"היה זה עוד רבעון קשה לפרדי מאק, בו הירידה במכירות הבתים והכלכלה החלשה המשיכו להכביד על תוצאותינו," אמר המנכ"ל הזמני של החברה, ג'ון קוסקיאן. עם זאת, ציין קוסקיאן כי ישנם סימנים מקדימים להאטה בירידת מחירי הבתים בשל הריבית הנמוכה על משכנתאות, המגדילה את אפשרותם של רבים לשלם עליהם.



בשבוע שעבר דיווחה עמיתתה של פרדי מאק, פאני מיי, על הפסד רבעוני גדול יותר - של 23.2 מיליארד דולר לעומת הפסד של 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עוד הודיעה פאני מיי כי תזדקק להון ממשלתי בסך 19 מיליארד דולר, בנוסף ל-15 מיליארד דולר שקיבלה בראשית השנה. משרד התקציב של הבית הלבן מעריך כי סכום הסיוע לפרדי מאק ופאני מיי יגיע ל-173 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully