וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מכרה 300 מיליון מניות אך גייסה פחות ממה שציפתה

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 9:25

בהנפקת המניות ציפתה פורד לגייס 1.8 מיליארד דולר, אך גייסה רק 1.4 מיליארד דולר בשל הנחה



פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית, מכרה 300 מיליון מניות חדשות שהנפיקה אתמול, בהתאם לתוכניתה, אך לא גייסה את הסכום שביקשה לגייס מכיוון שמכרה אותם בהנחה לעומת מחיר המניה לפני שהודיעה על ההנפקה. בכך גייסה פורד סכום קטן יותר ממה שציפתה לגייס.



פורד, אשר רצתה לגייס את הכספים כדי להימנע מסיוע ממשלתי, ביקשה לגייס 1.8 מיליארד דולר באמצעות ההנפקה אך גייסה רק 1.4 מיליארד דולר. המחיר מכירת המניות עמד על 4.75 דולרים בעוד שמחיר המניה עמד על 5.67 דולרים עם תום המסחר יום לפני שהודיעה על ההנפקה.



מחירן של מניות פורד שילש את עצמו מאז מארס, אז הודיעה החברה על תוכנית לצמצום הפסדיה ב-9.9 מיליארד דולר. בשבוע שעבר חצו מניות החברה את רף ה-6 דולרים למניה, לראשונה מאז יולי, אך אתמול נפלו ב-6.1%.



באמצעות גיוס ההון מתכננת פורד להימנע מהצורך בסיוע ממשלתי על רקע הירידה החדה במכירות הרכב בארה"ב, אשר הגיעו בחודש פברואר להיקף שנתי של 9.12 מיליון - הנמוך ביותר מאז דצמבר 1981. מטרה נוספת של הנפקת המניות היא הזרמת הון לקרן הביטוח הרפואי של גמלאי החברה.



פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב והיחידה מבין יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות שלא נזקקה לסיוע ממשלתי כדי להתמודד עם המשבר במגזר, דיווחה לאחרונה על הפסד של 1.43 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009, בהשוואה לרווח נקי של 70 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מולאלי אמר כי החברה עלולה להמשיך לרשום הפסדים עד 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully