וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "לדחות הורדת המיסים"

עומר רבין

13.5.2009 / 10:04

נגיד בנק ישראל הזהיר בפני באי כנס גלובס: "לא הגענו עדיין לשפל במונחי אבטלה" ורמז על כוונתנו להמשיך לכהונה שניה

יותם רונן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר קרא בנאום בפני ראשי שוק ההון במסגרת כנס של עיתון "גלובס" שלא להוריד את שיעור המס ליחידים במשק - כפי שמסתמן בשעות האחרונות במסגרת עסקת החבילה לאישור תקציב 2009-2010.

"האתגר הגדול והעיקרי של הממשלה זה התקציב - במשבר הזה אנחנו צריכים להתמקד בגירעון בתקציב", אמר פישר כשהוא מדגיש את החשיבות בצמצום הפער שבין התוצר הלאומי הגולמי לבין החוב בקופה הציבורית: "האוצר כבר הודיע שהם מצפים שהגירעון ל-2009 יהיה בערך 6% ול-2010 בערך 5.5%. הגירעון של 6% של התמ"ג, יחד עם צמיחה של מינוס אחוז וחצי - מעלה את יחס חוב-תמ"ג ב-7.5%".

לדבריו של נגיד הבנק המרכזי "אנחנו מצויים בגבול של מה שאפשר לממן בלי לגרום לשיעורי הריבית לעלות בקצב מאוד מהיר - אסור לנו לעשות זאת כי זה יגרום נזק גדול לסקטור הפרטי ולהתאוששות של המשק. דרך אחת לטפל בכך היא לדחות את הקיצוצים המתוכננים בשיעורי מס ב-2010".

עדיין לא הגענו לשפל האבטלה

נגיד בנק ישראל הזהיר פעם נוספת מפני המשך השפעת המשבר על השוק הריאלי ועל נתוני האבטלה: "חל שינוי משמעותי באמון המשקיעים בעתיד של המשק הישראלי, בעתיד של המשק האמריקאי, בעתיד של המשקים בכל העולם. זה קרה, אבל יש לפנינו חודשים של התדרדרות במשק הראילי. לא הגענו עדיין לשפל המיתון הזה במונחים של מה שקורה לאבטלה - יש לפנינו תקופה קשה".

"מחכה לנו תקופה לא קלה במשק הישראלי, אנחנו צריכים להבין את זה אבל לפחות הציפיות שלי, של בנק ישראל, הן יותר אופטימיות ממה שהן היו לפני שישה חודשים - וזה גם המצב בכל העולם".

פישר התייחס בדבריו גם לצורך הדחוף בחקיקה של "חוק בנק ישראל" המדובר שיבטיח עצמאות ואוטונומיה לבנק המרכזי ויגדיר את עמדותיו, וכן את כוונתו לפעול לצירוף ישראל ל-OECD - הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי.

פישר אף רמז על כוונתו להמשיך לכהונה שניה כשאמר בפתח דבריו: "בעוד שנה אסיים את כהונתי, ואולי יש לומר כהונתי הראשונה".

הנגיד נמנע מלהתייחס לנושא הפיקוח על הבנקים בכלל ולמאבק למול דירקטוריון בנק הפועלים בפרט והסתפק באמירה לפיה "יש צורך לבחון, בדומה לקורה בעולם, את הצורך ברפורמה במערך הפיקוח על שוק ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully