וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר: "מסע רדיפה מבוסס שקרים ושמועות"

עומר רבין

13.5.2009 / 10:37

יו"ר הפועלים כינה בכנס גלובס את הביקורת על הדירקטוריון "עזות מצח" והצהיר: "נדרשת רגולציה אחרת"

יותם רונן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, תקף הבוקר את בנק ישראל על רקע המאבק בין הפיקוח על הבנקים לבין דירקטוריון הבנק ואמר במסגרת כנס שוק ההון של גלובס: "לפני מספר שנים, בעת שחווה משבר עסקי, סיפר לי אחד המנהלים הבכירים על קמפיין שניהל נגדו אחד מכלי התקשורת - מסע רווי דיסאינפורמציה, שקרים ושמועות. עכשיו אני מבין על מה הוא מדבר. ברור לי שהמסע איננו אישי רק נגדי - מדובר במאבק על כבודו הבסיסי של אדם כאדם, על שיטה ועל אורח חיים".

דנקנר הגן בנחישות על דירקטוריון הבנק הנמצא בעין הסערה בשבועות האחרונים: "הדירקטוריון מורכב מאנשים מצויינים - פרופסורים, עורכי דין ורואי חשבון מהשורה הראשונה. דירקטוריון מכובד שקיבל החלטת 'קאט-לוס' קשה ומנע הפסדים כבדים. איזו עזות מצח זו לכנות דירקטוריון כזה, מהטובים במדינה, כדירקטוריון של מריונטות?"

בקשר לביקורת האישית כלפי בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון אמר: "שרי אריסון ואביה טד אריסון עזבו את ארה"ב והגיעו ארצה לפני 20 שנה ומאז השקיעו משאבים בלתי נגמרים במדינת ישראל. המדינה כולה מלאה בתשתיות, בבניינים ובפעילויות שהם הקימו. שרי מתנהלת תוך גילוי אומץ לב ומסירות שנדירים כל כך במחוזותינו כאשר הצדק וטובת הבנק תמיד עומדים לנגד עיניה.

"הצטרפתי לפני 12 שנים למשפחת הפועלים, בהן אני עושה יום ולילה למען הבנק, עד אשר שרי אריסון ביקשה ממני לכהן כיו"ר הדירקטוריון, תפקיד אותו אני עושה יום ולילה במסירות ובגאווה. אני כולי תקווה ששיקול הדעת והאחריות יגברו על מחרחרי הריב והמדון".

"עברנו את המשבר בתנאי דה-לוקס"

לצד ההתייחסות למשבר הצליח דנקנר גם לחלץ מסר אופטימי והעריך מנקודת המבט של בנק הפועלים כי שיא המשבר מאחורינו: "סנונית אחת עוד לא מביאה את האביב, אבל הזחילה האיטית מהתהום הכלכלית שנפערה כבר התחילה. זה לא יקרה בן לילה אבל זה קורה ויקרה. אם אני צודק, המשק הישראלי עבר את המשבר הזה בתנאי דה-לוקס", אמר.

בהתייחס להשפעת המשבר על הבנק בראשו הוא עומד הצהיר דנקנר: "בנק הפועלים לא היה חסין בפני המשבר - אבל ידענו למזער נזקים ולעצור את ההפסדים".

את מרבית הביקורת הפנה דנקנר, כצפוי, לרפורמת בכר שבוצעה בשוק ההון ערב המשבר: "כפי שהתרענו, למרות שהרעיונות בבסיס הרפורמה היו נכונים - יישומה גרם נזק בלתי הפיך למשקי הבית ולחסכונות של הציבור. הכוונות היו נכונות, אבל המעשים פחות.

"לא הוכן מערך פיקוח ההולם שינוי כה גדול, לא נעשו צעדי הזהירות המתחייבים והתוצאות והנזקים ברורים כשמש. כולנו התעוררנו והיקיצה היתה קשה - הסיכונים גדלו ואיתם גם דמי הניהול"

דנקנר לא החמיץ ההזדמנות לצאת כנגד הפיקוח גם בהיבט זה וקרא לרפורמה בפיקוח: "הרגולציה צריכה לשנות שיטה ודרך - נדרשת רגולציה אחרת!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully