וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנקנר: זו עזות מצח לכנות את אחד הדירקטוריון הטובים בישראל דירקטוריון של מריונטות

טל לוי

13.5.2009 / 10:47

"שרי מגלה אומץ ואצילות נפש שכל כך נדירים במחוזותינו"



"בכניסה לפה פגשה אותי אחת המארגנות ואמרה לי ש"בטח יהיה מעניין" ואני העדפתי שזה יהיה נאום שגרתי עם גרפים ומספרים. שרי אריסון ואביה עזבו לפני קרוב ל-20 שנים את ארה"ב וחזרו לישראל", כך אמר יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר בכנס שנערך הבוקר בתל אביב. "במהלך השנים הללו השקיעו בישראל מיליארד שקלים. המדינה כולה מלאה בפעילויות ובניינים שהיא ומשפחתה תרמו והקימו. שרי מגלה אומץ ואצילות נפש שכל כך נדירים במחוזותינו. האמת הצדק וטובת הבנק עמדו ועומדים לנגד עיניה. דירקטוריון בנק הפועלים כולל אנשים מצויינים ובכלל זה פרופסורים ובנקאים בכירים, עורכי דין ורואי חשבון מהשורה הראשונה. זה הדירקטוריון שקיבל החלטה קשה מאין כמותה ומנע מהבנק נזקים אדירים.



"איזו עזות מצח זו לכנות את אחד הדירקטוריונים הטובים במדינה כדירקטוריון של מריונטות. מילאתי שורה ארוכה של תפקידים בכירים ומגוונים עד שהתבקשתי על ידי שרי לכהן כיו"ר הדירקטוריון. אני עושה את תפקידי במקצועיות ובמסירות ובגאווה על היותי חלק ממשפחת בנק הפועלים". דנקנר אמר כי הוא מעוניין לדבר דווקא למשבר הכלכלי והתמודדות בנק הפועלים עמו".



"כשיש משבר, חוק מרפי נכנס לפעולה וכל מה שעשוי להשתבש באמת משתבש ודווקא במועד הכי גרוע ולכן עם תחילת המשבר קיבלנו החלטה למחוק השקעה של 300 מיליון שקל עבור השקעה במכשירים מסוכנים", אמר דנקנר. "פעם אמרו לנו שהתשואה שלנו על ההון נמוכה ביחס לעולם ושאנחנו שמרנים מדי. היום שמרנות הפכה למעלה".



"ידענו לעשות סטופלוס להשקעה (כלומר לקבוע נקודה שממנה והלאה יש למכור נכסים – ט.ל) ולחזק ולעבות את בסיס ההון שלנו בזמן. גם שוק ההון שלנו שמרני ואין בו הרבה נכסים רעילים" אמר דנקנר.



בהמשך, תקף יו"ר בנק הפועלים את רפורמת בכר שהכריחה את הבנקים למכור את קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהחזיקו. "כשהמשבר פקד אותנו היתה רפורמת בכר בשלביה הראשונים וטוב שכך. כפי שהתרענו מראש הכוונות של הרפורמה היו נכונות אך אופן הביצוע היה לא טוב וביצע שינויים לא טובים בחיסכון של משקי הבית. הרפורמה העבירה את החיסכון לידיים חדשות, פחות מנוסות, פחות מפוקחות. לא ננקטו צעדי הזהירות המתחייבים והתוצאות הקשות תלויות לעיני השמש. התעוררנו מהחלום ששווק לנו בכישרון רב כל כך: התשואות נמוכות, דמי הניהול עלו והסיכונים שנלקחו עלו. צריך לתקן את המעוות ויש ליצור שינויים בחיסכון לטווח ארוך ולחזק את הפיקוח על שוק ההון".



דנקנר אמר כי הרגולציה צריכה לשנות שיטה ודרך. "אני מעריך שנראה לידתם של כלים חדשים ויותר שיתוף פעולה גלובלי כדי להתמודד היטב עם משבר גלובלי. בהמשך, תמצא נקודת איזון שתמצא נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully