וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית השקעות: העמימות סביב יעד יתרות המט"ח של בנק ישראל תמשיך לחזק בטווח הקצר את הדולר ביחס לשקל

TheMarker

13.5.2009 / 11:01

לפי האנליסטים, כל עוד לא נראה התאוששות שמגובה בתוצאות ריאליות - מחירי הנפט ישובו לרדת; גם מחירי הסחורות ישארו ברמה נמוכה, כל עוד לא תחול התאוששות בכלכלה הגלובלית



בישיר בית השקעות מעריכים כי כאשר האופוריה בשוקי ההון בעולם תסתיים ובנק ישראל ימשיך בהתערבותו בשוק המט"ח - הדולר יתחזק בטווח הקצר. האנליסטים מציינים כי בסקר החברות של בנק ישראל לרבעון הראשון של 2009, חלה עלייה בציפיות של החברות באשר לשער הדולר. צפי החברות הוא כי שער הדולר יעלה ב-12 החודשים הקרובים, לרמה של 4.36 שקל לדולר ממוצע, לעומת 4.14 שקל בסקר הקודם.



בנק ישראל הגדיל באפריל את יתרות המט"ח, 921 מיליון דולר, עלייה של 2.1% יחסית לחודש מארס. העלייה נובעת בעיקר מרכישות של 1.45 מיליארד דולר של בנק ישראל, והקיטון היחסי נובע מהעברות של הסקטור הפרטי והציבורי לחו"ל, בסך של 696 מיליון דולר. "להערכתנו, העמימות סביב יעד יתרות המט"ח של בנק ישראל תמשיך לחזק בטווח הקצר את הדולר ביחס לשקל", אומרים האנליסטים בישיר.



עוד טוענים בישיר כי "העלייה במחירי חבית נפט באפריל נבעה ממשב הרוח המרענן החולף עתה על שוקי ההון בעולם. כל עוד לא נראה התאוששות שמגובה בתוצאות ריאליות, אזי מחירי הנפט ישובו לרדת. שכן, המיתון העולמי המתגבר, שמביא לירידה בביקושים ולעלייה במלאים, ישפיע בטווח הקצר על מחירי הנפט, יותר מהקיצוצים של קרטל אופ"ק והרוחות הספקולטיביות", אומרים האנליסטים.



מתחילת 2009 עלה מחירה של חבית נפט בשיעור של 21% בממוצע. בחודש אפריל עלה מחירה של חבית נפט בשיעור ממוצע של 5%, והגיע בסוף החודש לרמה של 51 דולר לחבית. האנליסטים טוענים כי עיקר העליות נובעות מהראלי בשוקי ההון המעלות את הציפיות להתאוששות ריאלית, אשר מהווה רוח גבית ספקולטיבית לעליית מחירי הנפט.

"להערכתנו, הירידה בביקושים בשל המיתון שהביאו לעלייה במלאי חביות הנפט בעולם, עשוי להביא לירידה במחירי הנפט בחודש מאי אלא אם שוקי ההון ימשיכו בראלי וימשכו איתם את מחירי הנפט", אומרים בישיר. האנליסטים גם מעריכים כי מחירי הסחורות ישארו ברמה נמוכה, כל עוד לא תחול התאוששות בכלכלה הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully