וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה לקורבנותיו של מיידוף: 12 מיליארד דולר נמשכו מחברת ההשקעות שלו לפני שנעצר

ניו יורק טיימס

13.5.2009 / 11:10

כונס הנכסים של החברה, אירווינג פיקארד, הגיש תביעות נגד משקיעים שמשכו 6.1 מיליארד דולר



לקוחותיה של חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף משכו 12 מיליארד דולר מחשבונותיהם בחברה בחודשים שלפני מעצרו של מיידוף בסוף 2008, כך מסרו גורמים המקורבים לחקירת נכסיה ופעילותה של חברת ההשקעות.



לדברי הגורמים, כ-6 מיליארד דולר נמשכו מהחברה בשלושת החודשים לפני מעצרו של מיידוף בדצמבר, אז הודה והואשם בביצוע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר – אחת ההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט - שבמסגרתה הבטיח תשואות נאות למשקיעים, ושילם להם באמצעות כספים שגייס מלקוחות חדשים.



הגילוי עשוי לספק מעט תקווה לאלפים מקורבנותיה של הונאת הענק, מאחר שבמסגרת החוק הפדרלי יכול כונס הנכסים המפקח על פשיטת הרגל של חברת ההשקעות לתבוע ממשקיעים שמשכו את כספם להחזיר את הכסף – גם שש שנים לאחר שמשכו את פיקדונותיהם.



כונס הנכסים של חברת ההשקעות, אירווינג פיקארד, הגיש אתמול שתי תביעות נגד משקיעים שמשכו 6.1 מיליארד דולר מחשבונותיהם בחברה בעשור האחרון, בדרישה כי יחזירו את הכספים. אחת התביעות, נגד שורה של קרנות נאמנות וחברות המנוהלות על ידי המשקיע ג'פרי פיקואר, תובעת החזר של 5.1 מיליארד דולר שנמשכו מחברת ההשקעות של מיידוף. תביעה נוספת דורשת מיליארד דולר מקרן הגידור הארלי אינטרנשיונל, הפועלת מאיי קיימן ומנוהלת על ידי חטיבה של חברת השירותים הפיננסיים ההולנדית-בלגית פורטיס.



במסגרת התביעות, שהוגשו בבית המשפט הפדרלי לפשיטות רגל במנהטן, טען פיקארד כי הנתבעים, מאחר שהם משקיעים מקצועיים, היו צריכים להבין כי רווחיהם היו גבוהים מדי ועקביים מדי, וכי נהלי העבודה של מיידוף היו מרושלים מדי מכדי להיות לגיטימיים. עם זאת, התביעה נגד פיקואר מאשימה אותו גם בשיתוף פעולה עם מיידוף, לאחר שהסכים למספר עסקות מזויפות עם החברה.



פרקליטו של פיקואר הכחיש את ההאשמות וטען כי מרשו היה חבר של מיידוף במשך 35 שנה, אך הוכה בהלם כשגילה על ההונאה בעת מעצרו. "פיקואר ורעייתו הפסידו נכסים בסך מיליארדי דולרים ואת נכסיה של הקרן שלהם", אמר עורך הדין ויליאם זייבל. קרן הצדקה של פיקואר, שהפסידה את כל נכסיה בעקבות ההונאה, נסגרה לאחר מעצרו של מיידוף.



מיידוף הודה בחודש מארס בהונאת פונזי הגדולה בהיסטוריה, אשר התפרסה על פני עשרות שנים וגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. מיידוף בן ה-70, לשעבר יו"ר נאסד"ק, עצור בבית כלא במנהטן, לאחר שהודה ב-11 סעיפי אישום, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים. גזר דינו של מיידוף צפוי להינתן ב-16 ביוני, והוא צפוי לעונש של עד 150 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully