וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למזרח אירופה? אופטיבייס תשקיע בתחום הנדל"ן לאחר ירידה של 10% בהכנסות הרבעון ל-3.6 מ' ד'

ניר צליק

13.5.2009 / 11:55

הרווח הנקי עמד על 2.9 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה



דו"חות אופטיבייס לרבעון הראשון של שנת 2009 מצביעים על המשך הקיפאון בעסקיה של החברה, אך טומנים בחובם בשורה מפתיעה למשקיעים. החברה, המפתחת פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, מתכוונת להיכנס לתחום חדש וזר – נדל"ן.



החברה רשמה רווח של 28.7 מיליון דולר בעקבות מכירת סקופוס להרמוניק, שבה היו לאופטיבייס אחזקות. סקופוס היתה אמורה להתמזג עם אופטיבייס אך החברה נסוגה מכוונתה והעדיפה להימכר להרמוניק תמורת 86 מיליון דולר.



לאופטיבייס קופת מזומנים של 38.3 מיליון דולר, ודירקטוריון החברה החליט לגוון את פעילויות החברה ולהשקיע בנדל"ן עם ריבית קבועה באיזור מרכז ומערב אירופה ובצפון אמריקה. דירקטוריון החברה יכנס אסיפת בעלי מניות לאישור הכוונה.



עם זאת, מאחר וטום ויילר, מנכ"ל החברה, מחזיק בכ-40.9% מהמניות, קשה להאמין שההחלטה לא תאושר באסיפה. ויילר עצמו פעיל בשוק הנדל"ן ועדיין לא ידוע אם הוא מתכוון להעביר את פעילותו דרך אופטיבייס או שהחברה תנצל את יתרת המזומנים שלה להשקעות בנדל"ן.



את הרבעון הראשון סיימה אופטיבייס עם הכנסות של 3.6 מיליון דולר, ירידה של 10% לעומת הכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל ותוצאות זהות לרבעון הקודם, בו עמדו ההכנסות על 3.6 מיליון דולר.



הוצאות התפעול של החברה ירדו מ-4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-3.5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, אך למרות זאת, החברה רשמה הפסד תפעולי של 1.9 מיליון דולר. ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד תפעולי של 2.6 מיליון דולר.



עם זאת, בעקבות מכירת סקופוס, רשמה החברה רווח של 4.8 מיליון דולר ברבעון הראשון, כך שבשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 2.9 מיליון דולר או 18 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון המקביל.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully