וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק אגוד מעלים את מחיר היעד של אורבוטק מ-5.4 ד' ל-7.5 ד'; המחיר משקף פרמיה של כ-23% על מחיר השוק

נועה פרייס

13.5.2009 / 12:00

לפי האנליסטים, העלאת מחיר היעד מגיעה על רקע הקיצוצים החדים ב-OPEX שהחברה ביצעה ב-5 החודשים האחרונים, על ידי פיטורי עובדים, הורדת שכר וצמצום פעילויות פיתוח אשר היו חדים מהתחזיות



בבנק אגוד מעלים היום את מחיר היעד של מניית אורבוטק  מ-5.4 דולר ל-7.5 דולר, עם המלצת "תשואת יתר". מחיר היעד החדש למניה משקף פרמיה של כ-23% על מחיר השוק.



האנליסט גלעד בן אבי מציין בסקירתו, כי העלאת מחיר היעד מגיעה על רקע הקיצוצים החדים ב-OPEX שהחברה ביצעה ב-5 החודשים האחרונים, על ידי פיטורי עובדים, הורדת שכר וצמצום פעילויות פיתוח אשר היו חדים מתחזיות האנליסטים.



"אנו מצפים לרמה דומה של OPEX גם ברבעונים הבאים. למרות זאת, אנו עדיין צופים חולשה מהותית בהכנסות בתחום ה-PCB BARE BOARD במהלך השנה הנוכחית, שצפויות לצנוח בשיעור ניכר לעומת הרמה של 2008, שהייתה שנה חלשה בתחום", טוען בן אבי.

עוד אומרים בבנק אגוד כי מדובר ברבעון השני שאורבוטק מדווחת באיחוד מלא עם התוצאות של החברה הנרכשת, פוטון דיינמיקס, אך למרות זאת ההכנסות נסוגו ב-8.6% לעומת הרבעון המקביל. זאת, בשל הירידה החדה בהכנסות מסקטור המעגלים המודפסים הערומים, והפסקת הפעילות בסקטור המעגלים המודפסים המורכבים.



כצפוי, החברה רשמה הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר, לעומת התחזית בבנק אגוד להפסד תפעולי של 5.5 מיליון דולר, לאור הורדת ה-OPEX של החברה בשיעור חד מהצפוי. שיעור הרווח הגולמי היה בטווח הטחזיות, ברמה של 37% מסך ההכנסות, לעומת 41% ברבעון המקביל אשתקד.



בן אבי אומר כי הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מהירידה במכירות, ולחצי מחיר מצד הלקוחות בסקטורים השונים. "אנו צופים המשך רווח תפעולי ונקי שלילי ברבעונים הבאים בשל הירידה ברווחיות הגולמית של החברה, והפחתה של נכסים לא מוחשיים של 5 מיליון דולר ברבעון בגין רכישת פוטון דיינמיקס", טוען בן אבי.



"הכנסות החברה בסקטור הצגים השטוחים FPD היו מעט מתחת לתחזיותינו, וירדו באופן חד לעומת הרבעון הרביעי של השנה. אנו מצפים להתאוששות בסקטור החל מהרבעון הרביעי של השנה", אומרים בבנק אגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully