וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל אובמה: פשיטת הרגל של קרייזלר לא תהיה מהירה כמצופה - אלא תימשך שנתיים

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 12:36

נושיה של קרייזלר צפויים לפתוח במאבק משפטי על נכסיה הנותרים של ענקית הרכב



תהליך פשיטת הרגל של קרייזלר עשוי להימשך כשנתיים במקום חודשיים, כפי שרצה הממשל החדש כאשר אילץ את החברה לפשוט רגל, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה בכיר בממשל.



בחודש שעבר, במסיבת העיתונאים בבית הלבן בה הכריז על פשיטת הרגל של ענקית הרכב, צפה אובמה כי יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב תיכנס להליך מהיר של פשיטת רגל ממנו תצא בתוך חודשיים, במסגרתו תמכור את נכסיה הרווחיים ביותר לישות חדשה. לאחר מכן צפוי המאבק המשפטי סביב פשיטת הרגל להסתבך, לאחר שנושי החברה יתחילו לדרוש את המפעלים והנכסים הנותרים של החברה.



החודש קיבלה קרייזלר את אישור בית המשפט למכור במהירות את מרבית נכסיה לחברה חדשה שתנוהל על ידי יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט, איגוד העובדים של תעשיית הרכב בארה"ב (UAW) וממשלות ארה"ב וקנדה.



"יידרשו שנים כדי להסדיר את חלוקת הנכסים שלא יימכרו וההתחייבויות הנותרות של קרייזלר", אמר מרטין ביינשטוק, שותף בחברת הייעוץ דיואי אנד לה-בוף שייעץ לקרייזלר ולג'נרל מוטורס בנוגע לארגון מחדש בפעילותן. הנכסים שלא יימכרו לקרייזלר החדשה כוללים שמונה מפעלים, אשר שוויים מוערך על ידי החברה ב-2.3 מיליארד דולר.



קרייזלר נאלצה להודיע על פשיטת רגל לאחר שמגעים שניהלה עם נושיה נקלעו למבוי סתום, לאחר שלפחות 3 מתוך 46 הנושים של החברה סירבו להצעת הממשל לוותר על חובות של קרייזלר בסך 6.9 מיליארד דולר.



מיד לאחר הכרזתו של אובמה על פשיטת הרגל של קרייזלר, מיהר הארגון המייצג את מרבית נושיה של החברה (בהם הבנקים ג'יי.פי מורגן צ'ייס וסיטי) ואת נושיה של GM להודיע כי בכוונתו להתנגד לתוכנית הארגון מחדש של החברה. זאת, לאחר שדחה מוקדם יותר את הצעת הממשל למחוק את חובותיה של קרייזלר בתמורה ל-10% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully