וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית תטיל על אינטל את הקנס הגדול ביותר אי פעם: 4 מיליארד ד' - 10% מההכנסות השנתיות

אשר שכטר

13.5.2009 / 12:42

הקנס יוטל על אינטל לאחר שענקית השבבים הואשמה בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים כדי לפגוע במתחרה AMD



הנציבות האירופית צפויה להטיל היום קנס שיא של 4 מיליארד דולר על ענקית השבבים אינטל בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. זאת לאחר שהואשמה בניצול מעמדה המוביל בשוק השבבים למחשבים אישיים כדי לפגוע במתחרה הקטנה יותר AMD - כך דיווח היום העיתון הבריטי "טיימס". מדובר בקנס הגדול ביותר שהטילה הנציבות אי פעם וב-10% מהכנסותיה השנתיות של אינטל.



אינטל, ששבבים מתוצרתה מותקנים בשלושה רבעים מהמחשבים האישיים בעולם, הואשמה על ידי הנציבות האירופית בכך שהשתמשה בדומיננטיות שלה בשוק השבבים כדי להציע הנחות והטבות ליצרניות מחשבים שהסכימו להימנע מעסקות עם AMD. לפני ארבע שנים הגישה AMD תלונה רשמית נגד אינטל, בטענה כי היא מנסה לדחוק את מתחרתה הקטנה יותר מהשוק.



למרות ש-AMD הגישה את התלונה הרשמית נגד אינטל ב-2005, הנציבות האירופית חוקרת את התנהלותה התחרותית של אי-ביי כבר שמונה שנים. אם אינטל אכן תערער על הקנס, כצפוי, עשוי הדיון בנושא להימשך שנים. אנליסטים ופרשנים מעריכים כי בעקבות הקנס עשויות גם מתחרות ולקוחות אחרות של אינטל להגיש תלונות נוספות נגד החברה.



חברת המחקר IDC מעריכה כי נכון לסוף 2008 החזיקה אינטל בנתח של 81.9% בשוק השבבים למחשבים אישיים לעומת נתח של 17.7% למתחרה הגדולה שלה, AMD. הנציבות האירופית יכולה במסגרת סמכותה לאלץ חברות לוותר על 10% ממכירותיהן השנתיות במקרים של הפרת ההגבלים העסקיים, אך מעולם לא הטילה עונש כה כבד מחשש שתגרום לחברות לפשוט רגל במקום לשנות את התנהלותן העסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully