וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: שכר רואי החשבון ירד ב-20%; הביקוש לעובדים הצטמק ב-60%-70%

חיים ביאור

13.5.2009 / 12:41

בענף קיימת ריכוזיות גבוהה: 90% מהחברות הציבוריות מבוקרות על ידי 11 משרדי רו"ח בלבד



המשבר הפיננסי גרם לירידה של 20% שכרם של רואי החשבון בישראל. כמו כן חלה ירידה של 60%-70% בביקוש לעובדים חדשים במשרדי ראיית החשבון. כך עולה מנתונים של חברת דן אנד ברדסטריט, שדירגה את משרדי רו"ח המבקרים חברות ציבוריות.



לדברי ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, בנובמבר האחרון החלה ירידה משמעותית בגיוס רואי חשבון חדשים. בדצמבר וינואר 2009 חל שיפור מתון, אך מפברואר המשבר החל להעמיק והענף עדיין בעיצומו של משבר זה.



לגבי השכר, מנתוני החברה עולה שעוזר חשב משתכר כיום 10,000-13,000 שקל בחודש. חשב בחברה 15-18 אלף שקל, בעוד שמנהל כספים בכיר בחברות ציבוריות וגדולות משתכר 30 אלף שקל.



בענף קיימת ריכוזיות גבוהה: 90% מהחברות הציבוריות מבוקרות על ידי 11 משרדי רו"ח בלבד, מתוך 1,940 משרדי רו"ח הקיימים בישראל. במקום הראשון בדירוג, מבחינת מחזור הפעילות ומספר העובדים המועסקים בו, מדורג משרד ארנסט יאנג – קוסט פורר גבאי את קסירר, המבקר 224 חברות ציבוריות.



במקום השני מדורג משרד דלויט בריטמן אלמגור את זוהר, המבקר 124 חברות ציבוריות. אחריו משרד סומך–חייקין, המבקר 106 חברות ציבוריות. במקום הרביעי – משרד קסלמן וקסלמן PWC, המבקר 101 חברות ציבוריות ואת רשימת חמשת הגדולים סוגר משרד BDO זיו האפט – 66 חברות ציבוריות.



עוד עולה מהנתונים שבין החברות הרשומות במדד ת"א 100 יש רוב עצום לחברות המבוקרות ע"י משרד סומך-חייקין (41 חברות מבוקרות) וארנסט יאנג – קוסט פורר גבאי את קסירר (34 חברות מבוקרות). את החמישיה סוגרים משרד דלויט בריטמן אלמגור, המבקר 12 חברות במדד ת"א 100, זיו האפט עם 8 חברות ומשרד קסלמן וקסלמן – 5 חברות.



"ענף ראיית החשבון ספג בעקבות המשבר מכה שהוא טרם התאושש ממנה", אמר קובנט. "משרדים קטנים נסגרו או נטמעו בתוך משרדים גדולים, בעוד שהמשרדים הגדולים קיצצו בהוצאות, בעיקר בתחום המשכורות והתנאים הנלווים, כדי לצלוח את התקופה הקשה". לדבריו, המשרדים הגדולים נשארו יציבים ואיתנים מבחינה פיננסית. "דירוג המשרדים הגדולים כמעט שלא השתנה בשנה האחרונה, דבר המעיד על כך שלמרות המשבר, הגדולים הצליחו לבצע את הצעדים הדרושים הכוללים שינוי באופי הפעילות התואם למיתון במשק, כדי לא להיפגע בצורה נרחבת מדי" הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully