וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפועלים סער מורידים את מחיר היעד של נייס מ-33 ד' ל-28 ד'; "גם חברה חזקה כמו נייס אינה חסינה בפני המשבר"

נועה פרייס

13.5.2009 / 13:13

האנליסטים מדגישים כי החברה נסחרת כיום בדיקסאונט של 15% משוויה הכלכלי, והם מותירים את ההמלצה על "קנייה"



אחרי שפיספסה את התחזיות וספגה כמה הורדות המלצה מבתי ההשקעות השונים, חברת נייס  סופגת הורדה במחיר היעד של המניה גם מהאנליסטים בפועלים סער. מחיר היעד למניה ירד מ-33 דולר ל-28 דולר, וההמלצה נשארה על "קנייה".



האנליסטים אומרים כי התוצאות החלשות שהוצגו בדו"ח הרבעון הראשון ל-2009 (שפורסם בשבוע שעבר) מעידות כי גם חברה חזקה כמו נייס אינה חסינה בפני המשבר הנוכחי. "נייס, אשר הציגה שיעורי צמיחה דו-ספרתיים במשך תקופה ארוכה, גם ברבעונים בהם המשבר העולמי כבר היה חריף, דיווחה הפעם על ירידה של כ-5% בהיקפי הפעילות, נמוך בכ-3.9% מתחזיותינו. יתרה מכך, החברה פספסה את תחזית טווח המכירות שניתנה ברבעון הקודם", אומרת אלה פרילוצקי, אנליסטית בפועלים סער.



עדות נוספת של עוצמת הפגיעה, לפי האנליסטים, הינה התחזית שמסרה החברה לגבי הרבעון הבא, שצפוי להיות דומה בממדיו לרבעון הראשון. "מכאן מבינים שהשפעת המשבר עמוקה יותר, מאחר והרבעון הראשון נחשב עונתית לרבעון חלש יחסית, וציפינו שברבעון הבא נייס תציג נתונים חזקים יותר", אומרת פרילוצקי. תחזית זו מגלמת ירידה בשיעור של כ-10% בהיקף הפעילות, בהשוואה לרבעון השני ב-2008.



החלטת החברה לתגבר את הליבה העיסקית שלה, תוך מאמץ לשמר את המרווחים התפעוליים מצביעה על ניהול שקול ותואם את רוח התקופה, אומרים בפועלים סער. האנליסטים מדגישים כי נייס היא חברה חזקה מבחינה עסקית, פיננסית וניהולית. "סדרת הפעולות בהן נוקטת החברה מצביעות על ניהול שקול, ומקנות ביטחון ביכולתה לעבור את המשבר הנוכחי בשלום", לפי פרילוצקי. בפועלים סער אומרים כי החברה נסחרת כיום בדיקסאונט של 15% משוויה הכלכלי, והם מותירים את ההמלצה על "קנייה".



כזכור, לאחר פרסום דו"חות החברה הורידו באקסלנס את ההמלצה למניית נייס, מ"קנייה" ל"נייטרלי". גם בכלל פיננסים הורידו את ההמלצה ל"תשואת שוק" מהמלצה קודמת של "תשואת יתר", ואת מחיר היעד למניה הורידו ל-27 דולר ממחיר יעד קודם של 28 דולר. בלידר שוקי הון הורידו את ההמלצה לנייס מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully