וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות מלונות ים המלח מתנגדת להכליל בחוק ההסדרים את הקמת ההגנות לחוף הים בשל עליית מפלס המים

עירית רוזנבלום

13.5.2009 / 14:05

מפלס החוף בבריכה הדרומית של ים המלח עולה באופן קבוע, בשל מינרלים המופקים על ידי מפעלי ים המלח



התאחדות מלונות ים המלח הודיעה לשר האוצר, יובל שטייניץ, וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על התנגדותה להכללת סוגיית מימון הגנות חופי ים המלח בחוק ההסדרים, ועל התנגדותה להטלת עלויות כלשהן על בתי המלון בבוגע לביצוע הגנות אלה.



ההגנות המדוברות, אמורות לקום בחלק הדרומי של ים המלח, האזור שבו נמצאים בתי המלון לחופה של בריכה מס' 5. מפלס הבריכה עולה בשנים האחרונות באופן קבוע, בשל המינרלים המופקים על ידי מפעלי ים המלח, השוקעים בתחתית הבריכה ומאיימים על יסודות בתי המלון. הסאגה בין התאחדות המלונות לבין האוצר ומפעלי ים המלח, נמשכת זה מספר שנים, ובמהלכה מטילים זה בזה את האחריות על ביצוע הפעולות הנדרשות.



באמצעות בא כוחם, עו"ד גדעון פישר ממשרד גדעון פישר ושות', טוענת ההתאחדות, כי בטיוטת חוק ההסדרים לשנת 2009 קיימת הצעה להטיל על שר האוצר, לאחר התייעצות עם שר הפנים ושר התיירות, להתקין תקנות בדבר חלוקת מימון עלותן של הגנות חוף, שנועדו להיות פיתרון קצר טווח מפני עליית מפלס המים בחוף המערבי של ים המלח, לרבות פעולות להגבהה והרחבה של הגנות חוף, וכן בדבר חלוקת העלות לביצוע פעולות שייבדקו חלופות לפיתרון ארוך טווח מפני עליית מפלס המים.



ההתאחדות הודיעה במכתבה, כי היא מתנגדת מכל וכל להטלת עלויות כלשהן על בתי המלון לביצוע ההגנות, וזאת, שעה שההוצאות העצומות הנדרשות הינן תולדה ישירה של הכשלים המתמשכים של רשויות המדינה המטפלות בעניין.



ההתאחדות אף עתרה לבג"צ בעניין זה בעבר וביקשה שלא להטיל על בתי המלון חובת השתתפות במימון הפרויקט. העתירתה לבג"ץ עודנה תלויה ועומדת בבית המשפט העליון, ולטענת בא כוח ההתאחדות, בנסיבות אלו מן הראוי להקפיא כל הליך עד למתן החלטת בג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully