וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-S&P מעלות מורידים את דירוג האג"ח של מליסרון מ-AA ל-AA מינוס עם תחזית דירוג יציבה

נועה פרייס

13.5.2009 / 14:10

הורדת הדירוג היא לאג"ח מסדרה ג' ו-ד', והיא מגיעה על רקע ביצוע שתי רכישות בהיקף גבוה מאד והשחיקה הצפויה בעקבות עסקאות אלו במיצוב הפיננסי, כתוצאה מגידול בחוב



חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג האג"ח של מליסרון, מ-AA ל-AA מינוס עם תחזית דירוג יציבה. הורדת הדירוג היא לאג"ח מסדרה ג' ו-ד', והיא תקפה גם לאג"ח שיונפקו על ידי החברה באמצעות הרחבת סדרה או הנפקת סדרה חדשה, בהיקף של עד 600 מיליון שקל. מליסרון היא חברת נדל"ן, הנמצאת בשליטת משפחת עופר.



ב-S&P מעלות טוענים כי הורדת הדירוג היא על רקע ביצוע שתי רכישות בהיקף גבוה מאד (עם דגש על רכישת הקניונים רמת אביב וסביונים), והשחיקה הצפויה בעקבות עסקאות אלו במיצוב הפיננסי כתוצאה מגידול בחוב.



בחברת הדירוג אומרים כי "רכישת נכסים מניבים קיימים ובעלי היסטוריית פעילות מוכחת, מגדילה את הפיזור העסקי של החברה ומשפרת את מיצובה העסקי".



כזכור, רק לאחרונה ביצעה חברת מליסרון שתי עסקאות רכישה. העסקה הראשונה כוללת רכישה של 73.4% מקניון רמת אביב ורכישה של 100% מקניון סביונים. העסקה ההשנייה היא רכישת 50% מקניון חוצות המפרץ בחיפה.



הסגירה הסופית של העסקאות מותנית בקיום תנאים מתלים, אך ב-S&P מעלות בחנו את דירוג החברה כולל ההשפעה המלאה הצפויה של עסקאות אלו על פעילותה.



אבי לוי, מנכ"ל אחים עופר נכסים, הגיב להורדת הדירוג ואמר: "אנו מכבדים את החלטת מעלות ומאמינים שלאחר השלמת עסקת רכישת קניון רמת אביב, סביונים וחוצות המפרץ, יוחזר הדירוג ל-AA".



לטענת לוי, "הורדת הדירוג אינה נובעת מהרעה במצבה הפיננסי של מליסרון, אלא בשל התפתחותה העיסקית של החברה הבאה לידי ביטוי בעיסקת רכישת נכסים איכותיים, המשדרגים אותה ומשפרים את מיצובה העסקי. כחלק מכך, רמת המינוף של החברה תעלה ומכאן נובעת הירידה בדירוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully