וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית חוזה הכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון השני; ציפיות השוק היו להכנסות של 5.7 מיליון דולר

ניר צליק

13.5.2009 / 14:15

הכנסות הרבעון הנוכחי עלו ב-106% מול הרבעון המקביל ל-4.1 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות



ברבעון הקודם סיפקה אורכית תחזית הכנסות פסימית לרבעון הראשון של 2009. החברה חזתה אז הכנסות של 4 מיליון דולר בלבד ברבעון הנוכחי, כשהאנליסטים שסיקרו את החברה ציפו להכנסות של 7 מיליון דולר. אורכית אמנם עמדה בתחזית זו, עם הכנסות של 4.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי - עלייה של 106% לעומת הרבעון המקביל - אך כמו ברבעון הקודם, גם הפעם מספקת החברה תחזית פסימית לרבעון הבא.



החברה חוזה כי הכנסותיה ברבעון השני יעמדו על 4 מיליון דולר וההפסד הנקי יסתכם ב-6.2 מיליון דולר או 37 סנט למניה. שני האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של 5.7 מיליון דולר, כך שמדובר ברבעון שני ברצף בו החברה צופה הכנסות נמוכות משמעותית מציפיות השוק. עם זאת, האנליסטים ציפו להפסד של 37 סנט למניה וכך חוזה גם החברה.



ככל הנראה, יכולתה של החברה לעמוד בתחזיות השוק בשורה התחתונה נובעת מהצמצום בהוצאות התפעול, שירדו ב-41.1% ברבעון הנוכחי מול הרבעון המקביל, מ-10.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-7.7 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, מה שהוביל לירידה בהפסד התפעולי, מ-9.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.



בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של אורכית ב-4.1 מיליון דולר או 45 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 7.7 מיליון דולר או 47 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ציפיות שני האנליסטים המסקרים את החברה ואורכית עצמה היו להפסד של 43 סנט למניה כך שהחברה החמיצה את תחזיות השוק ואת תחזיתה בשורה התחתונה.



אורכית מפתחת פלטפורמת תקשורת להעברה מהירה של נתונים על גבי רשתות רחבות פס. המוצר הראשון שלה - CM-100 - הושק לפני מספר שנים, ונמכר לחברות הטלפוניה כפתרון להעברת שידורי טלוויזיה רב ערוצית למנויים, בנוסף על שירותי הטלפון והאינטרנט המהיר. כעת היא מנסה לשווק למפעילות הטלקום את ה-140CM-4 - הדור הבא של המוצר הקודם עם נפח גבוה יותר של העברת נתונים. המוצר מאפשר העברת שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה (HD) ושירותי ווידיאו סלולרים מדור 3.5.



איציק תמיר, נשיא אורכית, אמר כי "ה-CM-4140, הפלטפורמה החדשה שלנו שתוכננה למבנה עלויות יעיל, ממשיכה להתחזק לפי התוכנית. הוספנו שני לקוחות חדשות לפלטפורמה זו במהלך הרבעון, כאשר המשלוחים לאחד מהלקוחות החלו במהלך הרבעון הראשון. משלוחים ללקוח השני צפויים להתחיל ברבעון השני". עוד אמר תמיר כי "התחלנו לממש את היתרונות מנקיטת צעדי החסכון בעלויות שנקטנו בסוף שנת 2008 וברבעון הראשון של 2009". בסוף 2009 פיטרה החברה כ-90 עובדים מתוך 247 עובדי החברה, כאשר רובם מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully