וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של בריטניה: הרע מאחורינו - אך ההתאוששות עלולה להיות ארוכה מהתחזיות

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 15:23

הבנק צופה כי כלכלת בריטניה תשוב לצמיחה כבר בשנה הבאה; בתוך שנתיים ירשום התמ"ג צמיחה של 2.5%



הבנק המרכזי של בריטניה העריך שהרע כבר נמצא מאחורינו, וחזה שקצב התכווצות התמ"ג יאט השנה. הבנק הודה, עם זאת, שההתאוששות עלולה להיות ארוכה מהתחזיות.



הבנק המרכזי של בריטניה חזה שהתמ"ג הבריטי ירשום נסיגה בשיעור שנתי של 4.5% ברבעון השני, אך ישוב לצמוח בתחילת השנה הבאה. בתוך שנתיים התמ"ג הבריטי ירשום צמיחה של 2.5%.



הבנק המרכזי של בריטניה צופה שהאינפלציה בבריטניה תהיה נמוכה משיעור המטרה של 2%, וקרובה מאוד לרמת 0. הבנק אמר ששיעור האינפלציה לא ירד לאזור השלילי.



הבנק המרכזי של בריטניה אינו היחיד שחוזה טובות לכלכלה הבריטית. הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) העריך לפני יומיים כי ישנם סימנים ראשוניים נוספים להתאוששות הכלכלה הגלובלית, וכי המיתון בבריטניה, צרפת ואיטליה קרוב לסיומו.



"ישנם סימנים ראשוניים להפוגה בהאטה הכלכלית בבריטניה, צרפת ואיטליה, כמו גם בסין, העריך OECD בפרסום מדד המדדים הכלכליים המובילים (CLI) של הכלכלות הגדולות בעולם לחודש מארס - סל של נתונים כלכליים ששימש בעבר ככלי ניבוי טוב להערכת מועד התאוששות כלכלות.



המדד מצביע על כך שכלכלות סין, בריטניה, צרפת ואיטליה נמצאות בשלב ההתאוששות של המחזור העסקי, מאחר שהציון לו זכו במדד היה נמוך מרמה של 100 נקודות אך רשם עלייה במארס. על בסיס נתונים היסטוריים, עשוי המדד להצביע על כך שהמיתון בבריטניה וצרפת יסתיים עד אוגוסט, ואולם אף לפני כן באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully