וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הביטחון העולמי של בלומברג זינק החודש לרמתו הגבוהה זה שנה וחצי

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 16:07

המדד עלה ל-38.72 נקודות, לעומת 21.2 נקודות באפריל, על רקע תקוות מחודשות להתאוששות הכלכלה



הביטחון בכלכלה העולמית עלה במאי ל-38.72 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר זה שנה וחצי, לאחר שרבים מקובעי המדיניות הכלכלית בעולם דיברו בחודש האחרון על סימנים ראשונים להתאוששות הכלכלה, כך עולה מסקר חוצה יבשות שערכה סוכנות הידיעות בלומברג.



מדד הביטחון הגלובלי של בלומברג זינק החודש ל-38.72 נקודות, לעומת 21.2 נקודות באפריל. זוהי העלייה הגדולה ביותר מאז החלה בלומברג לערוך את הסקר, בנובמבר 2007, אך עדיין רמת הביטחון הנמוכה מ-50 מרמזת על כך שמספרם של הפסימיים בקרב המשיבים על הסקר, שנערך בשבוע שעבר בקרב יותר מ-1,300 גולשי אתר בלומברג, עלה על זה של האופטימיים.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ונשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, היו בין קובעי המדיניות אשר הביעו באחרונה אופטימיות בנוגע להאטה בקצב המיתון. שיעורי האבטלה ברחבי העולם ממשיכים אמנם לטפס, אך הצריכה הפרטית מתחילה לעלות, ומפעלים מגבירים את התפוקה שלהם, מה שהביא את מדד MSCI העולמי לעלות ב-37% מאז השפל אליו הגיע במארס.



הביטחון בשוקי המניות עלה גם הוא, כאשר רוב המשיבים הביעו אופטימיות, לראשונה מאז 2007. "השווקים נמצאים תחת הרושם שאנו בפתחו של אביב של התאוששות, אך כפי שהזהירה קרן המטבע הבינלאומית, התאוששות זו היא לעתים מאוד תנודתית", אמר מרטין ואן ולייט, כלכלן בכיר בבנק ING ההולנדי, אשר משיב באופן קבוע על הסקר. "השאלה היא האם זהו אביב של התאוששות או פשוט חופשת אביב מהמיתון?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully