וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג גדול לחקלאים: האוצר הסכים ל"מיני" רפורמה בהעסקת עובדים זרים

עמירם כהן

13.5.2009 / 16:47

ב-2009 יקוצץ מספרם ב- 3.5 בלבד לעומת קיצוץ של 23.5% כהמלצת ועדת אקשטיין



החקלאים רשמו אתמול הישג גדול כשהאוצר נסוג וויתר על מרבית ההמלצות שהגישה ועדת אקשטיין, שמונתה על ידי הממשלה לגבש רפורמה בהעסקת העובדים הזרים.



בהסכם עליו חתמו שר החקלאות שלום שמחון, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן וראשי האוצר, נקבע כי מספרם של העובדים הזרים בחקלאות יקוצץ מ-28.500 בשנה שעברה ל-27,500 השנה (3.5%) במקום קיצוץ של 23.5% כהמלצת הוועדה, ועד 2015 יקוצץ מספרם ב-33.6% לעומת קיצוץ של 89.5% בהמלצת הוועדה.



הישג נוסף לחקלאים הוא העמדת מענקים בהיקף 250 מיליון שקל ל-5 שנים להחדרת מיכון מתקדם לענפי החקלאות הנשענים על עבודת ידיים כגון קטיף פרחים, פירות והדרים ואיסוף ירקות ותבלינים. החדרת המיכון, נאמר על ידי משרד החקלאות, תאפשר לחקלאים להעסיק עובדים מקומיים בהפעלתו במקום להעסיק עובדים זרים בעבודת ידיים.



כמו כן, תעשה בדיקה של האפשרות להעסיק עובדים זרים עונתיים בעיקר בענפי היצור החקלאיים, במקום העסקה קבועה למשך כל השנה.



מענקי המיכון יוקצו לחקלאים באמצעות מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות ויסתכמו ב-40% מעלות ההשקעה הכוללת שתסתכם בכ-750 מיליון שקל. כמו כן נקבע כי למדען הראשי במשרד החקלאות יוקצה תקציב נוסף של 30 מיליון שקל לשם פיתוח טכנולוגיות מחליפות עבודות ידיים.



הוסכם כי משרדי החקלאות והאוצר ימנו ועדת פיקוח ומעקב בת 4 חברים שתורכב מנציגי האוצר, משרד החקלאות, התאחדות חקלאי ישראל ומשרד ההגירה. הועדה תוכל להחליט בהסכמה פה אחד על שינויים בדרך ליישום המתווה עליו הוסכם ובמקים של מחלוקת יובא הדבר להכרעת שרי החקלאות והאוצר. הוסכם כי המתווה המפורט של הרפורמה ייחתם עד ה-31.8.09 ולאחר מכן יובא לאישור סופי בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully