וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "התהליך היה קשה - אבל התוצאה טובה"

רוית הכט

13.5.2009 / 17:17

שר האוצר מרוצה מהתקציב שעומד בלב הסערה: "הצלחנו לגבש תקציב שתומך בתוכנית הכלכלית - לבלום את המיתון והלניח יסודות לצמיחה". על התפטרות בלינקוב: "זה לא נחת עליי בהפתעה"

נעם כהן


(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"היום בבוקר העבירה ממשלת ישראל לראשונה בתולדותיה ולאחר צירי לידה ממושכים, תקציב דו שנתי. התהליך היה קשה אבל השגנו את המטרה. תקציב שהולם את התוכנית הכלכלית בלימה ותנופה". כל אומר שר האוצר, יובל שטייניץ, שר האוצר בכנס גלובס.

"כדי להשיג את מטרת התוכנית הכלכלית שהיא לבלום את ההאטה לבלום את הגידול באבטלה ולהניח יסודות בריאים לצמיחה שתבוא, נדרשה הבטחת המקורות בתקציב לאותם פרקים בתוכנית שדורשים מקורות תקציביים".

כדי לאפשר את הצלחת התוכנית נדרשו שלושה תנאים מרכזיים: הראשון מקורות. התקציב כולל הגדלה מסוימת של בערך 3% מעבר למתווה הרגיל של 1.7%. מטרה העיקרית של הקופסה החד פעמית הזאת הוא להקצות משאבים להשקעה בתשתיות ובתחבורה. תנאי שני: חוק הסדרים שתומך בתוכנית. תנאי שלישי: עמידה ביעד הגרעון - קבענו שעומדים בכל מחיר ביעד גרעון של 6% השנה, 5.5% בשנה הבאה ו-3.5% ב-2011. אלמלא היינו עומדים ביעד הזה, היו נוצרים תנאים שלא היו מיטבים לתוכנית הכלכלית".

שטייניץ התייחס לביקורת שהופנתה כלפיי תהליך אישור התקציב ותפקוד משרד האוצר. "לגבי כל הפרסומים על תפקידו של משרד האוצר – האוצר הוביל באופן ברור וחד משמעי את גיבושה של התכנית שהוצגה לפני 3 שבועות, תוך הידברות עם ראש הממשלה ומשרדו ועם בנק ישראל. מצד שני, היו ויכוחים במסגרתם שכנענו זה את זה. האוצר הוביל ויוביל גם את התכנית הכלכלית, גם את גיבוש התקציב וגם את חוק ההסדרים".

"אנשי האוצר הם האנשים המסורים והמקצועיים ביותר בשירות הציבורי בישראל. לפעמים כמעט תוקפים אותם על עודף מסירות לתפקיד המחייב, אך ישנה בעיה. כל אזרח בישראל מחויב כדרך הטבע לנושאים כמו חינוך, רווחה, בטחון, בריאות פריפריה. אך לא כל אזרח מרגיש עצמו מחויב למה שקרוי כלכלה".

"אנו ננסה גם לשנות את התמונה הזו. הגיע הזמן שאנשי האוצר יקבלו את הגיבוי והקרדיט המגיע להם במדינה".

באשר להתפטרותו מוקדם יותר של ראש אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב, אמר שטייניץ, כי "בלינקוב הגיש לי את התפטרותו - זה לא נחת עליי בהפתעה. הודיתי לו ואני רוצה להודות לו גם כאן על שירות מסור ולאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully