וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימותי גייתנר: המערכת הפיננסית כבר נמצאת בתהליכי החלמה

רויטרס

13.5.2009 / 17:39

גייתנר אמר כי משרד האוצר יתחיל להעניק מימון גם לבנקים קטנים לאחר שהבנקים הגדולים יתחילו להחזיר כספים



המערכת הפיננסית מתחילה להחלים, כי החששות לגבי חוסנה של המערכת פוחתים, ותנאי ההלוואות בשוק משתפרים. כך אמר היום שר האוצר טימותי גייתנר בנאום בפני בנקאים. עוד אמר גייתנר כי משרד האוצר האמריקאי מתכוון לפתוח את קרן כספי החירום למגזר הפיננסי (TARP), בסך 700 מיליארד דולר, גם לבנקים קטנים יותר, לאחר שהבנקים הגדולים יתחילו להחזיר את הכספים שלוו מהממשל.



"כבר ראינו תיקון עצום במערכת הפיננסית. החלקים הפגיעים יותר של המערכת הפיננסית הלא-בנקאית כבר אינם קיימים", אמר גייתנר. הוא סייג והוסיף כי ענף הפיננסים עוד זקוק להרבה שינויים, אך כי "חלק משמעותי מהתיקון כבר מאחורינו".



גייתנר אמר כי גם בנקים שסך נכסיהם קטן מחצי מיליארד דולר יוכלו להגיש בקשה לקבלת הלוואה מהממשל, בניגוד למה שהיה עד עתה. לדבריו, חלק מהבנקים מתחילים להחלים, ומפנים מזומנים שיכולים להתיר לממשל להציע עזרה גם לבנקים קטנים יותר.



בנפרד, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", מפי מקורות המקורבים לממשל, כי החל לבחון חקיקה שתסדיר את נוהגי השכר במגזר השירותים הפיננסיים - גם בחברות שאינן זוכות לסיוע פדרלי. בין מטרות התוכנית, להצמיד בצורה טובה יותר את השכר לביצועים לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully