וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: תיקוני החקיקה שיזם את עיני ביחסי העבודה - מעשה ברוטלי

חיים ביאור

13.5.2009 / 17:57

לין: "מגמת החקיקה תגרום לכך שהמעסיקים לא ירצו לעשות עסקים בישראל ותיגרם פגיעה אנושה בפעילות הכלכלית"



נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, תוקף את שינויי החקיקה שיזם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני בתחום יחסי העבודה במשק. "שינויי חקיקה אלה ותוספת ההכבדות על המעסיקים במסגרת עסקת החבילה, הם מעשה ברוטלי של סחיטה ישירה שהפעיל עיני כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ", טען לין.



לין, שדיבר בישיבת חירום של הנהלת האיגוד, התכוון בדבריו לסיכום ולפיו חוק ההסדרים יכלול סעיף לפיו מעסיק יחוייב לנהל משא ומתן לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי, אם במקום העבודה קמה נציגות עובדים. יצויין שסביב נושא זה קמה מחלוקת בממשלה ובקרב בכירי האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז בודק את היבטיו החוקיים והציבוריים.



לדברי לין, עיני מנצל את חולשת הממשלה כדי לקדם כמה הצעות שערורייתיות בתחום יחסי העבודה. ”עסקת החבילה והתוכנית הכלכלית נועדו להאיץ את הפעילות העסקית, ואילו חבילת החקיקה בתחום יחסי העבודה הנדרשת על ידי עיני תשיג תוצאה הפוכה", הוא טען.



"מגמת חקיקה זו תגרום לכך שהמעסיקים לא ירצו לעשות עסקים בישראל ותיגרם פגיעה אנושה בפעילות הכלכלית" אמר לין. "התוצאה תהיה הפסד של מקומות עבודה, כפי שקרה בצרפת ובגרמניה בגלל עודף של חקיקה סוציאלית. "לחוקים אלה אין כל קשר לעסקת החבילה שנועדה להאיץ את הפעילות העסקית. לא ייתכן שבשלבים הסופיים של המשא ומתן וכדי לרצות את עיני, מישהו בירושלים יסכים להקריב את המגזר העסקי ולהובילו אל המכלאה של יו"ר ההסתדרות, כאילו המגזר העסקי היה עדר כבשים".



לין גם הביע פליאה על כך שנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נתן את ידו למהלכי החקיקה של עיני, שיחלישו את המעסיקים מול העובדים. "במיוחד תמוה בעיני שברוש לא התנגד לכך שמשפט העבודה יהפוך למשפט פלילי, למשל על ידי הטלת קנס של 60 אלף שקלים למעסיק שיתנכל לעובד על רקע ניסיון התארגנות במקום העבודה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully