וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הבורסה: הירידה בשוק האופציות - בעקבות עליית מחירי אשראי ויציאת שחקנים מוסדיים

יובל מעוז

13.5.2009 / 18:22

אסתר לבנון אמרה את הדברים בכנס בנושא שוק הנגזרים באוניברסיטת תל אביב



המרת מחיר האשראי ויציאת שחקנים מוסדיים משוק הנגזרים הובילו לחלק מהירידה בשנה האחרונה במסחר בשוק האופציות על מדד ת"א 25. כך עולה מדבריה של אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, ביום עיון בנושא "שוק הנגזרים והמשבר הפיננסי בעולם ובישראל" שנערך על ידי מרכז פישר לממשל תאגידי באוניברסיטת תל אביב.

בשנת 2007 הגיע המסחר היומי הממוצע במספר האופציות על מדד ת"א 25 לשיא, כשנסחרו בבורסה 385 אלף אופציות על המדד. בשנים שלאחר מכן חלה ירידה במספר האופציות הנסחרות על המדד. ב-2008 נסחרו 332 אלף אופציות על מדד ת"א 25 והשנה נרשם מסחר יומי ממוצע של 251 אלף אופציות על המדד.

לבנון הסבירה כי בעקבות עליית מרווחי האשראי, חלה ירידה של חלק משחקני המעו"ף בפעילות במסחר באופציות. “שחקני המעו"ף מאוד ממונפים ויש לכך השפעות כספיות כשעובדים עם כמות אשראי גדולה".

לפי לבנון, הפעילות בשוק הנגזרים ירדה בתקופת המשבר בעוד הפעילות בנכס הבסיס – מדד ת"א 25 – לא ירדה. לטענתה, הירידה במחזורי המסחר לא הצביעו על ירידה בפעילות מאחר וזו מתורגמת למונחים כספיים אך הפעילות בנכס הבסיס לא ירדה.

עוד אמרה לבנון כי גם ירידה בפעילות של גופים מוסדיים הובילה לירידה בשוק הנגזרים: “האירועים האחרונים בשוק הביאו להערכתי את ועדות השקעה של הגופים המוסדיים להיות יותר מתונים ולצאת מהמסחר באופציות".

לבנון התייחסה גם לאופציות על מניות בודדות שהושקו בסוף מארס ואמרה כי יש לבחון את הצלחת השקת האופציות לאורך זמן. לבנון גם ציטטה מחקר לפיו המסחר באופציות על מניות בודדות בעולם עבר את המסחר על מדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully