וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת רשלנות בסך 1.5 מיליון שקל נגד עורכי הדין שערכו הסכם מכר

הילה רז

13.5.2009 / 18:53

השופטת נורית אחיטוב קבעה כי הזוג ישלם לכל אחד מעורכי הדין הנתבעים 25 אלף שקלים שכר טרחה



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה שלשום תביעה בסך 1.5 מיליון שקל שהגישו זוג פסיכולוגים נגד שני עורכי דין שייצגו אותם בהליך לרכישת בית במושב בן נון. השופטת נורית אחיטוב קבעה כי הזוג ישלם לכל אחד מעורכי הדין הנתבעים 25 אלף שקלים שכר טרחה. בנוסף קיבלה חלקית תביעה שכנגד שהגיש אחד מעורכי הדין בשל אי תשלום שכר טרחתו.



פסק הדין ניתן השבוע בתום הליכים שנמשכו 11 שנים. זוג הפסיכולוגים, אברהם ואירית אבן, הגישו את התביעה נגד עורכי הדין צבי רכטשאפן ואלי עמיאל לאחר שעסקה לרכישת מקרקעין במושב עליה חתמו לא צלחה. במסגרת המגעים הוסכם בין בעל הקרקע לבני הזוג כי בעבור הקרקע ישולם לו 222 אלף דולר. על מנת להתחמק מתשלום מס שבח ולאפשר לעסקה לצאת לפועל הסכימו הצדדים לחתום על מסמך לפיו הזוג ישלם לו 150 אלף דולר. הזוג שילם את מרבית הסכום, אך העסקה התפוצצה ובהליך נפרד הגיעו הצדדים לפשרה לפיה בעל הקרקע השיב להם את הסכומים ששילמו לו.



לאחר הסדר הפשרה תבעו בני הזוג את עו"ד רכטשאפן, שייצג אותם בשלב המשא ומתן הראשוני עם בעל הקרקע, בטענה שייעוצו הלקוי גרמו להם נזקים כבדים. עו"ד עמיאל ייצג את הזוג בתביעה שהגישו נגד בעל הקרקע ולטענתם ייצוגו היה רשלני ואף הוא גרם לנזקים כבדים. עמיאל מצידו הגיש תביעה שכנגד במסגרתה תבע 68 אלף דולר, בעבור שכר טרחה שלא שולם לו.



רכטשאפן טען כי ערך את המסמך לבקשת התובע, שהיה חברו, אך לא ידע כי המחיר שננקב בו אינו משקף את העסקה האמיתית. עמיאל אף הוא הבהיר שלא ידע את מחירה האמיתי של העסקה.
השופטת אחיטוב דחתה את התביעה וכתבה בפסק דינה "התרשמתי כי התובע הינו אדם מניפולטיווי...כאשר הוא סבור שיש בכך כדי לשרת את האינטרסים שלו". השופטת קיבלה את גרסת עורכי הדין כי לא ידעו מהו מחירה האמיתי של העסקה וכי פעלו לפי מיטב הבנתם את המצב.
הזוג לא השיב לתביעה שכנגד שהגיש עמיאל, למעט טענתם כי לא נערך כל הסכם שכר טרחה בכתב. לאחר שעמיאל לא הציג הסכם שכ"ט חתום, החליטה השופטת לפסוק לו שכר טרחה גלובאלי בסך 20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully