וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר ג'ורג' סורוס תרם 50 מיליון דולר לסיוע בסיפוק צרכים בסיסיים לעניי ניו יורק

סוכנויות הידיעות

13.5.2009 / 20:13

סורוס תרם את הכספים לארגון רובין הוד, במהלך ערב צדקה שגייס 72.7 מיליון דולר מעשירי וול סטריט



מנהל קרנות הגידור המיליארדר, ג'ורג' סורוס, העניק 50 מיליון דולר לקרן רובין הוד הניו יורקית במסגרת ארוחת הצדקה השנתית שלה. הקרן גייסה בארוחה 72.7 מיליון דולר - סכום שיא עבורה בערב אחד, למרות המיתון שפגע קשות בתרומות בארה"ב. "אנשים בניו יורק מתקשים, והדבר הנכון הוא שמי שביכולתם לעזור, צריכים לעשות זאת", אמר סורוס בראיון לבלומברג.



כ-3,400 אורחים הגיעו לארוע, וסעדו בשרימפס בגריל ועוף מילאנז, כשברקע הופעות של ארתה פרנקלין והבלאק אייד פיז. הקומיקאי ג'ון סטיוארט הנחה את הערב, בו נכחו ידוענים כמו אופרה וינפרי, שישבה בשולחנו של סורוס, השחקנים טום הנקס, מייקל ג'יי. פוקס ואן התאוויי וספורטאים כמו שחקן הטניס ג'ון מקנרו ושחקן הפוטבול איליי מאנינג לצד בנקאים רבים.



קרן רובין הוד, שהוקמה לפני 21 שנים על ידי מנהל קרנות הגידור פול טיודור ג'ונס, משמשת ככלי לגיוס תרומות מעשירי וול סטריט עבור כמה ארגונים ללא כוונות רווח, הפועלים בניו יורק למען מחוסרי בית, מובטלים, ילדים ועוד.



סורוס התנה את מענק 50 מיליון הדולר בגיוס סכום של 150 מיליון דולר נוספים על ידי הארגון במשך השנתיים הקרובות. במהלך הארוחה, הסועדים תרמו 27.7 מיליון דולר באמצעות מכשירים ניידים בשולחנותיהם. כרטיסים לארוע הכניסו 17.3 מיליון דולר נוספים: כרטיס נע בין 2,000 ל-5,000 דולר, והזמנת שולחן שלם עלתה 30-250 אלף דולר.



המענק של סורוס הוא אחת התרומות הפרטיות הגדולות מעולם שמטרתן לספק צרכים בסיסיים בלבד. סורוס אמר בראיון ל"ניו יורק טיימס", כי הוא מקווה שמענק זה יעורר השראה גם בפילנתרופים אחרים לבצע מהלכים דומים. "בדיוק כאשר הצורך בכך התעצם כל כך, הארגונים הפילנתרופיים נפגעו קשות מהמשבר, ועליהם לבצע צמצומים", אמר ל"טיימס". "אני רוצה לשנות את המגמה באמצעות מענק זה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully