וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה מכר 3.5 מיליארד מניות בצ'יינה קונסטרקשן בנק תמורת 7.3 מיליארד דולר

ניו יורק טיימס

13.5.2009 / 20:33

הבנק האמריקאי נדרש לגייס 34.9 מיליארד דולר על ידי הממשל בארה"ב בעקבות מבחני העמידות



בנק אוף אמריקה הסכים למכור ביום שלישי כשליש מאחזקותיו בצ'יינה קונסטרקשן בנק – 5.3% - תמורת 7.3 מיליארד דולר, לדברי מקורות המקורבים לנושא. מכירת 3.5 מיליארד המניות תסייע לבנק אוף אמריקה בגיוס ההון הנדרש לה על מנת לעמוד בדרישות הבנק הפדרלי בעקבות מבחני העמידות. דובר בנק אוף אמריקה לא מסר תגובה. לא ניתן היה לקבל את תגובת צ'יינה קונסטרקשן בנק.



לדברי מקור המעורב בעסקה, בנק אוף אמריקה הסכים למכור באופן פרטי את המניות לקבוצת משקיעים הכוללת את חברת צ'יינה לייף אינשורנס, את זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור – טמאסק, ואת קרן ההשקעה הפרטית הסינית הופו אינווסטמנטס.



הבנק הפדרלי קבע בשבוע שעבר כי בנק אוף אמריקה זקוק לגיוס 34.9 מיליארד דולר נוספים. בנק אוף אמריקה נמצא כאחד הבנקים החלשים ביותר מבין 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, שיכולת עמידותם בפני העמקה אפשרית של המשבר נבחנה על ידי הבנק הפדרלי.



בנק אוף אמריקה כבר מכר 2.5% בצ'יינה קונסטרקשן בנק בינואר, וגייס כך 2.83 מיליארד דולר. כ-11% נוספים אינם ניתנים למכירה עד 2011. ביום שישי החל הבנק בהנפקה ממושכת של 1.25 מיליארד מניות, צעד שלפי המחיר הנוכחי של המניה, כ-13 דולר, צפוי לגייס 16 מיליארד דולר נוספים. להערכת הבנק, הון נוסף צפוי להגיע מרווחי שני הרבעונים הקרובים. את היתרה עשוי הבנק להשיג באמצעות המרת מניות בכורה למניות רגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully