וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שוחד נוספת נחשפה בגרמניה: מאות חוקרים פשטו על משרדי יצרנית המשאיות MAN

ניו יורק טיימס

13.5.2009 / 21:01

MAN נחקרת בחשד לשוחד בסך מיליוני דולרים לשם הגדלת מכירותיה באירופה



הפרקליטות הגרמנית החלה בחקירה מעמיקה בנוגע להאשמות לתשלומי שוחד על ידי יצרנית המשאיות MAN, אחת מחברת התעשייה הגדולות בגרמניה. MAN חשודה בניסיונות להגדיל מכירותיה באירופה באמצעות השפעות בלתי חוקיות.



חוקרים פשטו על 59 משרדים ומפעלים של MAN, וביצעו חיפושים ב-7 בתים במשך שבוע. כך דיווח משרד התביעה הכללית במינכן. למעלה מ-100 אנשים נחקרו ושניים נעצרו, אף כי אחד מהם שוחרר כעבור זמן מה. החשודים, ביניהם עובדים ב-MAN ולקוחות פוטנציאליים, נחקרים בחשד לשוחד ולהעלמות מס. לדברי התביעה, למעלה מ-300 שוטרים, מומחי מס ופרקליטים מעורבים בחקירה.



לדברי התובע הראשי בתיק, מנפרד נוצל, החברה שילמה שוחד לעובדים וללקוחות בגרמניה ומחוצה לה, על מנת להבטיח מכירות של משאיות ואוטובוסים. נוצל אמר גם כי הוא חושד שבחלק מהמקרים, השוחד שולם באמצעות חברות צללים במלטה, באיי הבהאמה, באיי הבתולה הבריטיים, בקפריסין, בלונדון ובניו יורק. תשלומי השוחד בתוך גרמניה הסתכמו בכמיליון יורו, אך מחוצה לה ייתכן כי מדובר בסכום גדול בהרבה.



דומיניק נדלהופר, דובר MAN, אמר כי התובעים מתמקדים במחלקות השיווק והמכירות ובלקוחות החברה. הנהלת החברה טרם הואשמה, אמר. MAN הודיעה אף כי שכרה את שירותיה של חברת ראיית חשבון, על מנת שתסייע לחטיבת ראיית החשבון בחברה לנקות את החשדות לתשלום בלתי חוקי של עמלות. נדלהופר הוסיף כי החברה משתפת פעולה עם החוקרים.



בדצמבר האחרון הסכימה סימנס הגרמנית לשלם 1.6 מיליארד דולר לרשויות בארה"ב ובאירופה, על מנת להסדיר אישומים בגין תשלומי שוחד בסך 1.4 מיליארד דולר ברחבי העולם. הפרשה עוררה רעש רב באירופה ובארה"ב והיתה אחד ממקרי השוחד הגדולים בהיסטוריה של עולם העסקים. שוחד הוגדר כפשע בגרמניה רק ב-2004. עד אז, תשלומי שוחד היו יכולים להיות מנוכים ממס כעלות עסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully