וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: עובדי כוח אדם זכו להשוואת תנאים

בית הדין הארצי לעבודה פסק: עובדי חברת כוח אדם שעבדו מספר שנים באותו מקום – זכאים להשוואת התנאים לאלו של העובדים הקבועים

בית הדין הארצי לעבודה קבע, כי עובדי חברת כוח אדם בתפקידים שאינם מוגדרים כתפקידים זמניים בהסכם הקיבוצי בענף משאבי אנוש, יזכו להשוואת תנאים עם העובדים השכירים.

פסק הדין שכתב הנשיא סטיב אדלר, בא בעקבות תביעה שהוגשה לפני 4 שנים לבית הדין האזורי לעבודה בנוגע לעובדים, שהוצבו בין 3 ל-8 שנים בתעשייה האווירית בתפקידי אבטחה באמצעות חברת כוח האדם אורטל.

העובדים טענו שהם מועסקים במשך שנים באותו מקום ללא אפשרות לקבל את תנאי העבודה של המאבטחים המועסקים על ידי התעשייה האווירית. כמו כן טענו העובדים כי הם זכאים לתשלום בעבור זמן ההפסקה שנוכה משכרם על אף שנדרשו לשהות במקום.

שופט בית הדין האזורי לעבודה, שמואל טננבוים, דחה את התביעה בטענה שמקום העבודה של המאבטחים הוא עמדת השמירה ולא המפעל עצמו, והעובדים ערערו על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה.


בית הדין הארצי קבע אחרת. לפי פסיקתו, המאבטחים שהוצבו במשך שנים ארוכות על ידי חברת כוח אדם זכאים לכל תנאי העבודה של עובדי התעשייה האווירית. זאת מאחר שההסכם הקיבוצי בענף שירותי משאבי אנוש - שבעקבותיו לא יושוו תנאי המאבטחים - עוסק רק בעובדים זמניים, ואילו המאבטחים המדוברים עבדו במקום תקופה ארוכה.

בית הדין הארצי הדגיש, שהכרעתו יפה לעניין העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, ולא כאשר מבוצע מיקור חוץ של שירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully