וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד הפיראטים באינטרנט: שירותי הגלישה של פושעים מועדים יבוטלו במסגרת חקיקה חדשה

ניו יורק טיימס

13.5.2009 / 22:46

האסיפה הכללית אישרה הצעת חוק לפיה לאחר 2 אזהרות בנוגע להורדות לא חוקיות באינטרנט יבוטל שירות הגלישה



האסיפה הכללית של צרפת אישרה ביום שלישי הצעת חוק של הנשיא ניקולא סרקוזי כנגד הורדות בלתי חוקיות של קבצים באינטרנט. הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי אישר הצעת חוק מרחיקת לכת יותר מכל חקיקה אחרת בעולם נגד הפיראטיות באינטרנט: במסגרת ההצעה, גולשים שימשיכו להוריד קבצים באופן בלתי חוקי באינטרנט גם לאחר שיוזהרו ינותקו מהגישה לאינטרנט.



החוק ייצור רשות חדשה שבסמכותה שליחת מכתבי אזהרה למפירי זכויות יוצרים באינטרנט. החוק ייכנס לתוקפו השנה, ועונשים יוטלו החל מהשנה הבאה. מי שיתעלמו משני מכתבי אזהרה יאבדו את הגישה לאינטרנט. החוק צפוי עוד לעמוד לאישור הסנאט, הבית העליון של הפרלמנט, ולאחר מכן עליו לקבל את אישור ועדת החוקה.



מבקרי התוכנית אמרו כי בכוונתם להתנגד לחקיקה באמצעות מערכת המשפט, בהתבססם על הצהרה של הפרלמנט האירופי הקובעת כי בלתי חוקי לפגוע בגישה לאינטרנט ללא אישורי בית משפט. עם המבקרים נמנה, באופן מפתיע, גם בכיר בחברת הטלוויזיה הצרפתית TF1, שביקר את התוכנית בדואר אלקטרוני פרטי לנציגו באסיפה הכללית, ופוטר משהדבר נתגלה.



נציגי חברות המדיה, המוסיקה והקולנוע תומכים בחקיקה מסוג זה ברחבי העולם. בבריטניה דוחף ענף המדיה המקומי לחקיקה דומה, פורסם השבוע בעיתונות הבריטית. עם זאת, לדברי מבקרי התוכנית, יהיה מאוד קשה לאכוף אותה, בין היתר כיוון שהטכנולוגיות משתנות ומתקדמות כל הזמן, ולחקיקה יהיה מאוד קשה לעמוד בקצב השינויים. כבר כיום קיים שיתוף קבצים נרחב באמצעים שאינם שירותי peer-to-peer בהם עוסקת החקיקה בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully