וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יפתח בצל הירידות בוול סטריט; בנק הפועלים צפוי הבוקר לדרישת המפקח על הבנקים

טל לוי

14.5.2009 / 7:24

בנק ישראל הודיע כי הוא תומך במסגרת התקציב שאושרה אתמול על ידי הממשלה



הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר האחרון השבוע בצל ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט ועל רקע אישור התקציב בממשלה: מדד תל אביב 25 שאיבד 1.6% יפתח ברמה של 825 נקודות ומדד תל אביב 100 שנחלש ב-2% יפתח ברמה של 752 נקודות.







בוול סטריט, הסתיים המסחר בירידות שערים חדות בשל ירידה בלתי צפויה במכירות הקמעוניות בארה"ב ושיא במספר עיקולי הבתים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.2% לרמה של 8,284 נקודות, מדד S&P 500 נחלש ב-2.7% לרמה של 883 נקודות ונאסד"ק איבד 3% לרמה של 1,664 נקודות.



בתום כמה שבועות סוערים, אישרה אתמול ממשלת ישראל את תקציב המדינה לשנים 2009-2010. אתמול בבוקר התפטר הממונה על התקציבים רם בלינקוב מתפקידו בשל ביקורת שמתח על מבנה התקציב.



תקציב המדינה לשנת 2009 יעמוד על כ-316.5 מיליארד שקל, כאשר הגירעון התקציבי יוגבל עד 6% מהתוצר. בשנת 2010 יעמוד תקציב המדינה על כ-321.5 מיליארד שקל כאשר הגירעון התקציבי יוגבל עד 5.5% תוצר. מעבר לגידול בתקציב המדינה האמור בחוק בשיעור של 1.7%, יגדל התקציב בכל אחת מן השנים 2009-2010 באופן זמני בשיעור נוסף של 1.35%. יעד ההוצאה ישוב לעמוד על 1.7% בשנת 2011.



בשל עסקת החבילה החלקית בין הממשלה וההסתדרות, שיצרה מחסור של 5.8 מיליארד שקל בתקציב הדו-שנתי, הוחלט אתמול ע"י ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, על שורה של צעדי מיסוי חדשים, בהתאם להצעות האוצר. המע"מ יועלה ב-1.0%, מ-15.5% ל-16.5%. שר האוצר, יובל שטייניץ, העריך אתמול כי "אנחנו נבלום את המיתון ואת האבטלה ונגיע לצמיחה תוך שנה וחצי. זו לא רק הערכה שלנו".



בנק ישראל תומך במסגרת התקציב שאושרה אתמול על ידי הממשלה אשר את הגירעון הנגזר מהמייצבים האוטומטיים. בבנק לא מתייחסים להרכב התקציב אלא רק להשפעה המקרו-כלכלית שיש למסגרת התקציב.



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייטנר, העריך אתמול בנאום שנשא בפני בנקאים כי "המערכת הפיננסית מתחילה להחלים, כי החששות לגבי חוסנה של המערכת פוחתים, ותנאי ההלוואות בשוק משתפרים".



בנק הפועלים צפוי להשיב עד השעה 10 בבוקר למכתב ששלח המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו. לפיקוח על הבנקים ביקורת חריפה על האופן המהיר בו מונה מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, והוא דורש מבנק הפועלים להקים ועדת איתור חיצונית לאיתור מועמד מתאים לתפקיד. דירקטוריון בנק הפועלים טען במכתבו מלפני שלושה ימים כי יש בידיו חלופות שונות להקמת ועדת האיתור ולכן שלח המפקח על הבנקים מכתב בו דרש מן הבנק להציג בפניו חלופות אלה עד השעה 10 בבוקר. יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, נפגש אתמול עם נגיד בנק ישראל על רקע העימות המתמשך בין בנק ישראל לבין בנק הפועלים ודרישתו של פישר מבעלת השליטה בבנק להדיח את דנקנר מתפקידו.



קמעונאית המזון שופרסל, מקבוצת אי.די.בי, צפויה לפרסם הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009. בשוק מעריכים כי שופרסל תציג עלייה בהכנסות אך שולי רווח נמוכים יותר בשל מבצעי החג השונים. אתמול פרסמה חברה נוספות מקבוצת אי.די.בי, מכתשים-אגן, את הדו"חות הרבעוניים: הכנסות החברה שמרו על יציבות ברמה של 122 מיליון דולר והרווח הנקי של החברה ירד ב-14% ל-78 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully