וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לבנות נכסים

שמואל מרחב

14.5.2009 / 7:29

לחשוב קריירה



>> רבים אומרים שתקופות מיתון הן זמן מעולה למי שיש לו מזומנים לרכוש נכסים שנמכרים במחירי מציאה. ואולם גם ללא מזומנים ניתן במיתון לבנות לעצמכם נכסים שתוכלו לממש בעתיד הקרוב והרחוק - בנכסי קריירה.

נכס קריירה הוא כל דבר שיגרום לכך שהביקוש אליכם, מצד לקוחות או מעסיקים, יגדל בעתיד. זה יאפשר לכם למצוא מקורות הכנסה ותעסוקה ביתר קלות, לבחור עיסוקים שילהיבו אתכם ולדחות עיסוקים שלא תאהבו, ולהשיג תגמול ותנאי העסקה טובים יותר.



ככל שתגדילו את מספר נכסי הקריירה שלכם ואת שווים תיהפכו מבוקשים ונדירים יותר. אל תחמיצו את ההזדמנות לפתח כעת נכסים שכאלה. את הפירות תוכלו לקצור אחרי המיתון וגם במהלכו. נכס הקריירה החשוב ביותר, כמו שאומרים הפתגמים, הוא השם שלכם, המוניטין שיש לכם בשוק. מה אומרים עליכם מעסיקים ולקוחות שעבדו אתכם בעבר? זה זמן טוב לבדוק זאת. שאלו את מי שמכיר אתכם וקשוב לרחשי הסביבה. עודדו אותם להגיד לכם את כל האמת, גם אם תכאב. כך תדעו מה הנכסים הקיימים במוניטין הנוכחיים שלכם שתוכלו למנף ומה הנכסים הרעילים שאותם תצטרכו לתקן. בררו את העובדות ופעלו בהתאם.



מה יודעים עליכם מעסיקים ולקוחות פוטנציאליים, מהתחום הנוכחי ומתחומים עתידיים? זה הזמן לגרום להם לשמוע עליכם, לחשוב עליכם דברים טובים, לרצות את שירותיכם ולהמליץ עליכם לאחרים. הגדילו את החשיפה שלכם, זה לא זמן להיות ביישנים. פרסמו את הישגיכם, את כישוריכם הבולטים ואת ממליציכם. האינטרנט פותח הרבה במות שבהן ניתן לעשות זאת, אך לפעמים הן רוויות מדי. הדרך הטובה ביותר היא מפה לאוזן. השתמשו בה גם היא נוגדת את טבעכם. חבל שתחמיצו תפקיד מלהיב רק בגלל שלא שמעו עליכם. מוניטין טובים מורכבים משלושה רכיבים - תועלת נתפשת, סל יכולות ורשת ממליצים. אלה הם נכסי המשנה שכדאי לכם לפתח. התחילו בהרחבת התועלת הנתפשת שאתם מביאים לסביבתכם - למעסיק, ללקוחות, לקולגות ולכל מי שסביבכם. תפקידים ומשימות רבים מתפנים בתקופות מיתון. מעסיקים ולקוחות אינם יכולים לשלם היום עבור דברים ששילמו עבורם לפני המיתון. זו הזדמנות גדולה. אתם יכולים לקחת על עצמכם, בשכר נמוך ואפילו בהתנדבות, משימות ותפקידים נוספים, בין אם בארגון שבו אתם עובדים ובין אם מחוץ לו. כל הרחבת אחריות שתעשו בצורה מוצלחת תרחיב את התועלת שתביאו, ואם תדאגו שיכירו בה היא תרחיב את התועלת הנתפשת שלכם. אל תחששו להיכנס לתחומים שאינכם מבינים בהם, כך תדגימו את יכולת הלימוד הגבוהה שלכם. כך גם תרכשו יכולות חדשות ותרחיבו את סל היכולות שלכם. הערך הפוטנציאלי שלכם יגדל משמעותית. במקרים מסוימים כדאי לכם להשקיע בלימודים כדי להרחיב את הסל שלכם.



במקביל הגדילו את רשת הממליצים שלכם. כל מי שמכיר אתכם ואת התועלת שאתם מביאים הוא ממליץ פוטנציאלי. חדשו קשרים עם אנשים אלה, הזכירו להם את יכולותיכם ותרומתכם וצרו ממליצים נוספים. זה הזמן לוודא שיכירו בכם ובייחודיות של מה שיש לכם להציע. נכסים אלה יאפשרו לכם לממש שאיפות קריירה בעתיד.



-



הכותב הוא מנכ"ל מרחב אפשרויות המתמחה בליווי, ייעוץ והנחיה של מנכ"לים והנהלות. למאמרים קודמים ולתגובות: www.merhav.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully