וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרם ופודים מחפשים קונה ללידר שוקי הון

מאת שרון שפורר ונתן שבע

14.5.2009 / 7:29

השניים נפגשו עם כמה משקיעים פוטנציאליים. לידר השקעות ממשיכה לממש נכסים כדי להגביר נזילות: מכרה 22.5% מקרן הגידור ספרה



>> בשבועות האחרונים מנסים יצחק שרם ויאיר פודים, בעלי השליטה בלידר השקעות, למכור את לידר שוקי הון - האחזקה הבולטת שלהם. הם נפגשו עם כמה משקיעים פוטנציאליים ובוחנים מכירה, מיזוג או הכנסת שותף.

חברת החיתום לידר שוקי הון היא נכס מרכזי של שרם פודים. החברה, המנוהלת בידי דני ברק, היא אחת החברות המוביליות בתחומה ורבים צופים כי תשיג יתרון על פני מתחרותיה בשל התקנות החדשות שייכנסו לתוקף בשנה הקרובה, המטילות מגבלות על פעילות חיתום וברוקראז' לצד פעילות בניהול נכסים.



לידר שוקי הון אינה מנהלת נכסים באופן ישיר, אלא דרך אחזקה של 50% בבית ההשקעות ילין לפידות. לכן היא נחשבת למי שסובלת פחות ממתחרותיה מניגודי עניינים, ולא צפויה להיות כפופה לתקנות החדשות.



לידר שוקי הון נסחרת כיום לפי שווי של 121 מיליון שקל, לאחר שעלתה בכ-88% מתחילת השנה. החברה רחוקה מהשיא של אמצע 2007, אז הגיע שוויה לכ-400 מיליון שקל. את 2008 סיימה החברה עם רווח נקי של 15 מיליון שקל, והכנסות של כ-97 מיליון שקל - בעיקר מחיתום וברוקראז'. ב-2007 הרוויחה החברה 43 מיליון שקל והכנסותיה היו כ-150 מיליון שקל. החברה נוהגת לחלק את רווחיה למשקיעים.



מקבוצת שרפ"ג נמסר כי לא מתנהלים מגעים למכירת לידר שוקי הון.



בתוך כך, חתמה אתמול קבוצת שרפ"ג על חוזה למכירת 22.5% מאחזקותיה בחברת הניהול של קרן ספרה לקבוצה של רוכשים בתמורה ל-5.9 מיליון שקל. לאחר המכירה תמשיך שרפ"ג להחזיק ב-20% מספרה.



שרפ"ג מקבלת חיזוקים לאחר שתמכור 20% מהאחזקות באופן הבא: אדי שלו, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ג'נסיס ויו"ר לשעבר של אופנהיימר ישראל, ירכוש 7.75% מהקרן. אודי גלברד, מנכ"ל לשעבר של אופנהיימר ישראל, ירכוש 6.25% מהקרן. שני מנהלים נוספים בקרן - ישראל מור ודורון ברין - ירכשו כל אחד 1.5% מהקרן ויחזיקו כל אחד ב-22.5% ממנה. רון סנטור, מנהל בקרן וחתנו של שרם, ירכוש 3.5% מקרן ויעלה לאחזקה של 18.5% מהחברה.



ספרה היא קרן גידור המתמקדת בהשקעה בני"ע של חברות ישראליות, או הקשורות לישראל. הקרן ניהלה בסוף 2008 186 מיליון דולר, לעומת 260 מיליון דולר ב-2007. גם 59 מיליון שקל מנכסיה של קבוצת שרפ"ג מנוהלים בה.



הקרן הניבה תשואה דולרית שלילית של 10% ב-2008, לעומת תשואה שלילית ממוצעת של 18% שהניבו קרנות הגידור בעולם. ב-2007 הניבה הקרן תשואה דולרית חיובית של 22%.



במארס 2007 הקימה קרן ספרה קרן גידור בת, ספרה הלת'קר, המשקיעה בעיקר בנכסים פיננסיים זרים בעלי זיקה לתחום מדעי החיים. בקרן זו מחזיק גם מורי ארקין (42.5%), שהשקיע בה 15 מיליון דולר. האנליסט אורי הרשקוביץ שמועסק בספרה מחזיק ב-15% מהזכויות לרווחים בקרן.



שרפ"ג והחברות שבשליטתה נמצאות בשנים האחרונות בקדחת של מימושים שנועדו גם לשרת את החוב של החברות. לידר חיסלה לפני חודש את אחזקותיה בפולאר השקעות לאחר שמכרה אותן לזיל פלדמן ב-18.5 מיליון שקל. בחודשים האחרונים מכרה פולאר תקשורת את אחזקותיה בחברת שירון לאלביט מערכות בתמורה ל-27 מיליון שקל.



בשבוע שעבר הודיעה לידר השקעות על כוונה להגיע להסדר עם המוסדיים, כדי לדחות את תשלום הקרן והריבית הצפוי בסוף החודש בהיקף של 60 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully