וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכו לישון עם היי-טק - התעוררו עם נדל"ן

ניר צליק

14.5.2009 / 7:29

BenchMarker



>> ביום שלישי, עם פרסום הדו"חות של אופטיבייס, הופתעו המשקיעים לגלות שבכוונתה להתפתח לתחום חדש: השקעות בנדל"ן בריבית קבועה בצפון ארה"ב ובמערב אירופה. החברה נימקה זאת במשבר הנדל"ן העולמי, שהפך את ההשקעות בתחום זה לאטרקטיוויות לחברה ולמשקיעיה, וכן בסביבת הריבית הנמוכה.

אופטיבייס סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 3.6 מיליון דולר, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-1.9 מיליון דולר. למרות התוצאות החיוורות, אופטיבייס היתה שותפה לעסקה מוצלחת השנה. היא החזיקה ב-36.6% מסקופוס, שנמכרה להרמוניק ב-86 מיליון דולר, וכך הגדילה את קופת המזומנים ב-28.7 מיליון דולר. עם פרסום הדו"חות היו בקופתה 38.3 מיליון דולר.



לפני הרכישה היתה אמורה סקופוס להתאחד עם אופטיבייס. במו"מ למיזוג טענו מקורבים שבכוונת טום ויילר, מנכ"ל אופטיבייס, לרכז את הפעילות הטכנולוגית של שתי החברות בתוך סקופוס, ולנצל את קופת המזומנים של אופטיבייס להפיכתה לחברת נדל"ן.



זו לא היתה הפעם הראשונה שבה נטען כי ויילר מנסה לרוקן את אופטיבייס מפעילות טכנולוגית ולהופכה לשלד בורסאי בדרך להפיכתה לחברת נדל"ן. ויילר עשה חלק ניכר מהונו בשוק הנדל"ן. הוא רכש עם שותף 24% מאופטיבייס לפני שמונה שנים במחיר הנמוך בהרבה ממה שהכילה קופת המזומנים. כיום מחזיק ויילר ב-40.6% ממניות החברה.



החששות מהפיכת אופטיבייס לחברת נדל"ן עמדו גם מאחורי עזיבתם של רן אייזנברג את תפקיד המנכ"ל ואלי איילון מתפקיד דירקטור. עם רכישת אופטיבייס, אמר ויילר: "היעד שלי לאופטיבייס הוא להגיע למכירות של 250 מיליון דולר בעוד שנתיים-שלוש ולעבור לרווח". ביעד זה הוא נכשל, שכן ההכנסות נעו סביב 20 מיליון דולר בשנה.



אופטיבייס הדגישה השבוע כי בכוונתה לגוון את פעילותה ולא לעבור לתחום הנדל"ן. גיוון פעילות דורש אישור של כ-50% מבעלי המניות בלבד. משקיעי אופטיבייס, שרכשו מניות של חברת היי-טק, עשויים למצוא עצמם מושקעים בנדל"ן. חשוב שישגיחו על התיק שתבנה החברה ויוודאו שלא ישתרבבו אליו עסקות בעלי עניין ללא תימוכין כלכליים מוצקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully