וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תצפה שהמראיין יחבב אותך

ישראלה שטיר

14.5.2009 / 7:29

ראיון עבודה



>> לכל אדם יש זכות להתפרנס בכבוד, אך בזמנים קשים אלה לא כל אחד זוכה לכך. לכן, כדאי לבוא מוכן לכל ראיון עבודה.

להגיע מוכן: למד את החברה שאתה מגיע אליה והקפד להגיע בזמן לראיון.



בלי טובות: אם יש לך חבר שמכיר את המראיין אל תבקש ממנו לדבר אתו עליך. לא כדאי ליצור תהייה באשר ליכולת שלך למכור עצמך לבד.



המלצות - לא חובה: פוטרת וקיבלת המלצה חמה? אל תראה אותה למראיין. מפוטר הוא מי שאין בו צורך. לעומת זאת, אם התפטרת מהעבודה וקיבלת המלצה, עשה בה שימוש. זכור כי את סיבת עזיבתך ניתן לבדוק עם המעסיק הקודם.



בלי לחץ: לעתים המראיין יוצר שתיקות מכוונות. אל תילחץ, אל תסתכל לשמים, אל תביט על השעון, אל תחזור על המשפט הקודם ואל תמשוך את השיחה לכיוונים שונים. המתן עד שיחזור לדבר.



ביטחון במידה: ביטחון עצמי זו תכונה חשובה, אך ביטחון מופרז הוא תכונה עלובה. לא יתרשמו ממך אם תגיד "אני ואני ואני", וגם לא אם תדבר בטונים גבוהים. זכור, אתה מגיע לזירה זרה. אל תפרוץ לתוכה, השתלב בתוכה. את הפידבקים וההתרשמות העיקרית תשיג במהלך העבודה. ואם יש לך ביטחון עצמי נמוך, חזור הביתה ועבוד על עצמך.



בלי ניתוחים: הימנע מלחשוב ולנתח מה עובר בראשו של המראיין בזמן השיחה.



אל תהיה מי שאתה לא: עובד טוב הוא מי שמביא תוצאות. אם אתה כזה, הישאר כמו שאתה ואל תשנה עצמך לקראת הראיון, זה עלול לבלוט לעין ולהשפיע על התרשמות המראיין. אם אתה רגיל לבוא עם זקן לעבודה, בוא עם זקן לראיון. אם אתה מתבטא בחריפות, אל תהיה עדין נפש וחנפן. אם תשנה עצמך בראיון ולא תהיה מתאים במהלך העבודה, תפוטר גם כך.



שפת גוף: אל תשלב ידיים ואל תחבק את התיק - זה מעיד על סגירות. אל תגע בחפצים שעל השולחן, הנף ידיך בזמן השיחה - אך לא יותר מדי. אל תלעס מסטיק, כבה את הטלפון ושב זקוף.



תן כבוד: כבד את האדם מולך והסתכל עליו בזמן שהוא מדבר. אל תשאל את המראיין שאלות אישיות והימנע מלהחמיא לו. אל תצפה שהמראיין יחבב אותך - הוא מחפש עובד טוב, לא חבר. אל תשתוק כמו דג. דבר, הבע עניין, שאל שאלות על התפקיד, אך אל תיזום שאלות על שכר בתחילת הראיון. אל תענה ב"כן" או "לא".



בלי קלישאות: לעולם אל תגיד "התכונה הכי רעה שלי היא מוטיווציה". המשפט נדוש ומראה שאתה מנסה למכור עצמך בכל מחיר. אם נשאלת על תכונה שלילית אמור אותה בלי להתחכם. אל תסתכן בפגיעה באינטליגנציה של המראיין.



רושם חיובי: אם יש לך חיוך נחמד, השתמש בו. זכור, אם אתה לא מספיק טוב בשביל הפירמה אבל עשית רושם חיובי בראיון, תשפיע על סיכוייך להשתלב בעבודה.



-



הכותבת היא נשיאת קבוצת שטיר, חברה לארגון תערוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully