וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר רואי החשבון בישראל ירד ב-20%

מאת חיים ביאור

14.5.2009 / 7:29

מסקר של חברת דן אנד ברדסטריט עולה עוד כי הביקוש לעובדים חדשים במשרדי ראיית חשבון הצטמק ב-60%-70%



>> המשבר הכלכלי הוביל לירידה של 20% בשכרם של רואי החשבון בישראל. כמו כן, חלה ירידה של 60%-70% בביקוש לעובדים חדשים במשרדי ראיית החשבון - כך עולה מנתונים של חברת דן אנד ברדסטריט, שפירסמה אתמול דירוג של משרדי רו"ח המבקרים חברות ציבוריות.



לדברי ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, בנובמבר 2008 החלה ירידה משמעותית בגיוס רואי חשבון חדשים. בדצמבר וינואר 2009 חל שיפור מתון, אך מפברואר המשבר החל להעמיק והענף עדיין בעיצומו של משבר זה.

מהנתונים עולה כי בענף קיימת ריכוזיות גבוהה: 90% מהחברות הציבוריות מבוקרות על ידי 11 משרדי רו"ח בלבד, מתוך 1,940 משרדי רו"ח הקיימים בישראל. במקום הראשון בדירוג המשרדים המבקרים חברות ציבוריות, מבחינת מחזור הפעילות ומספר העובדים המועסקים בו, מדורג משרד ארנסט, יאנג, קוסט, פורר, גבאי את קסירר, המבקר 224 חברות ציבוריות. במקום השני - משרד דלויט, בריטמן, אלמגור את זוהר, המבקר 124 חברות ציבוריות. במקום השלישי - משרד סומך-חייקין, המבקר 106 חברות ציבוריות. במקום הרביעי - משרד קסלמן וקסלמן PWC, המבקר 101 חברות ציבוריות, ואת רשימת חמשת הגדולים סוגר משרד BDO זיו האפט עם ביקורת של 66 חברות ציבוריות.



עוד עולה מהנתונים כי משרד סומך-חייקין מבקר את המספר הגבוהה ביותר של חברות שרשומות במדד תל אביב 100 - 41. משרד ארנסט יאנג, קוסט, פורר, גבאי את קסירר מיד אחריו עם ביקורת של 34 חברות שרשומות במדד. אחריהם, משרד דלויט בריטמן אלמגור, שמבקר 12 חברות במדד, ובהמשך BDO זיו האפט עם 8 חברות ומשרד קסלמן וקסלמן המבקר 5 חברות.



באשר לשכר רואי החשבון, מהנתונים עולה כי עוזר חשב משתכר כיום 10,000-13,000 שקל בחודש, חשב חברה משתכר 15-18 אלף שקל, ומנהל כספים בכיר בחברות ציבוריות וגדולות משתכר 30 אלף שקל.



"ענף ראיית החשבון ספג בעקבות המשבר מכה שהוא עוד לא התאושש ממנה", אמר קובנט. "משרדים קטנים נסגרו או נטמעו בתוך משרדים גדולים, בעוד שהמשרדים הגדולים קיצצו בהוצאות, בעיקר בתחום המשכורות והתנאים הנלווים, כדי לצלוח את התקופה הקשה". לדבריו, המשרדים הגדולים נשארו יציבים ואיתנים מבחינה פיננסית, ולמרות המשבר, הצליחו לבצע את הצעדים הדרושים כדי לא להיפגע בצורה נרחבת מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully