וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכש הדירה בת"א ב-110 מיליון ש': האוליגרך ואלרי קוגן

גיא ליברמן

14.5.2009 / 9:10

לפני 15 חודשים רכש קוגן חמישה מגרשים בקיסריה תמורת 17 מיליון דולר, כדי להקים אחוזה על 11.5 דונם

בפעם השנייה בתוך פחות משנה וחצי מצליח האוליגרך הרוסי המסתורי ואלרי קוגן להדהים את שוק הנדל"ן הישראלי. השבוע נודע כי פנטהאוז על הטיילת בתל אביב שמורכב מחמש דירות שונות נמכר במחיר חסר תקדים של 110 מיליון שקל, וכעת נחשף כי העומד מאחורי העסקה הוא לא אחר מאשר איל התעופה הרוסי ואלרי קוגן.

היה זה קוגן שבפברואר 2008 סיים עסקה מורכבת במהלכה רכש 11.5 דונם בשכונה 5 בקיסריה תמורת 64 מיליון שקל (17 מיליון דולר). קוגן קנה אז חמש וילות צמודות על מנת להרכיב שטח גדול עליו הוא מתכנן להקים אחוזה פרטית.

קוגן נחשב לאוליגרך מסתורי כשהפרט היחיד שידוע בוודאות לגביו, למעט העובדה שרכש את המגרשים בקיסריה, הוא שבשליטתו נמצאת חברת איסט-ליין, המתפעלת את דומודדובו, שדה התעופה במוסקווה, הגדול ביותר ברוסיה, שבו עוברים מדי שנה 13-14 מיליון נוסעים. לפי אתר האינטרנט של החברה, קוגן הוא יו"ר הדירקטוריון שלה.

ב-2007 הציב המגזין הרוסי "פיינס" את קוגן במקום ה-157 בין עשירי רוסיה עם הון מוערך של 600 מיליון דולר.

הדירה שרכש כעת קוגן היא חלק מפרויקט 1 SEA, אותו מקימות החברות אלקטרה נדל"ן שבניהולו של שלמה שרף, וחברת אורנים, שבשליטת מנחם אורן, על מגרש בגודל ארבעה דונם בין הרחובות הרברט סמואל, הירקון, זרובבל ועזרא הסופר. הדירה שיצר קוגן היא בקומה ה-22 והלפני אחרונה של המגדל, כך ששטח המגה-דירה שהוא רכש הוא כ-900 מ"ר ועוד 200 מ"ר מרפסות. מדובר במחיר שגבוה ב-43 מיליון שקל מהשיא הקודם לדירת יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully