וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה המתמשכת במספר העיקולים - ממשל אובמה ירחיב את תוכנית הסיוע לשוק הדיור

סוכנויות הידיעות

14.5.2009 / 9:26

הממשל יאפשר ללווים להחזיר את בתיהם לבנקים כדי להימנע מעיקול שיכתים את היסטוריית האשראי שלהם



ממשל אובמה צפוי להודיע היום על הרחבתה של תוכנית הסיוע ללווי משכנתאות אשר אינם מסוגלים לעמוד בתשלומים ולהודיע על שורה של צעדי סיוע נוספים לבעלי בתים העומדים בפני עיקול. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות אי-פי.



לדברי גורמים המקורבים לבית הלבן, הצעדים החדשים כוללים סיוע לבעלי בתים המנסים להימנע מעיקול למכור את בתיהם או אפילו להחזירם לבנק, מבלי שהיסטוריית האשראי שלהם תוכתם והם יתקשו להשיג הלוואה בעתיד.



בין היתר, ינסה הממשל לעודד מכירה בחסר של בתים, במסגרתן יימכרו בתים במחיר הנמוך משווי המשכנתא, אך הבנק בכל זאת ימחק את חובם של הלווים. אפשרות אחרת, אמרו הגורמים, היא מצב בו הלווים המפגרים בתשלומי המשכנתא יורשו להעביר את הבית לבעלות הבנק, כדי להימנע מהליכי עיקול.



שר האוצר האמריקאי טימותי וגייתנר ושר הדיור והפיתוח העירוני, שון דונובן, צפויים להציג היום את תוכניתם להרחיב את תוכנית הסיוע הקודמת של ממשל אובמה לשוק הדיור, בסך 275 מיליארד דולר, יחד עם מספר לווי משכנתאות שהתוכנית סייעה להם לצאת ממצב כלכלי קשה. בחודשיים הראשונים מאז השקתה של תוכנית אובמה למניעת עיקולים, אמר בכיר בממשל, קיבל הממשל פניות של יותר מ-55 אלף בעלי בתים.

במסגרת התוכנית הקודמת, אליה הצטרפו 14 בנקים וחברות השולטים ב-75% משוק המשכנתאות בארה"ב, העניק הממשל תמריצים בסך 50 מיליארד דולר לחברות שיסכימו להפחית את התשלומים החודשיים של בעלי משכנתאות כדי לאפשר להם להישאר בבתיהם.



למרות תוכניותיו של הממשל לבלימת העלייה החדה במספר עיקולי הבתים, ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי והמשבר הכלכלי העולמי ממשיכים להוביל לזינוק במספר העיקולים. אתמול דיווחה חברת מחקר הנדל"ן ריאלטיטראק כי מספר העיקולים בארה"ב עלה באפריל לשיא - 1 מכל 374 יחידות דיור נמצאה בהליך עיקול במהלך החודש.



342,038 בתים בארה"ב היו בהליכי עיקול בחודש באפריל, לפי ריאלטיטראק, גידול של 32% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. עם זאת, הגידול לעומת מארס נבלם, ועלה בפחות מ-1%. הליכי עיקול מוגדרים כהודעות על פתיחה בהליך עיקול, הודעות על מכרזי עיקול, והודעות על עיקול. ריאלטיטראק החלה לעקוב אחר עיקולים בינואר 2005.



בנוואדה נרשם שיעור העיקולים הגבוה ביותר באפריל, למרות ירידה של 18% בשיעור זה לעומת מארס - אחת מבין 68 יחידות דיור נמצאות בשלב כלשהו בהליך העיקול, פי 5 מהממוצע הכלל-מדינתי בארה"ב. בפלורידה נרשם זינוק של 37% בשיעור העיקולים באפריל, לעומת מארס, ל-1 מבין כל 135 יחידות דיור - השיעור השני בגובהו בארה"ב. קליפורניה הייתה במקום השלישי בשיעור העיקולים, עם 1 מבין כל 138 יחידות דיור. עם זאת, במונחים של מספרים מוחלטים, קליפורניה הובילה את דירוג מספר העיקולים, עם 96,560 הליכי עיקול. פלורידה ניצבת במונחים אלה במקום השני, ונוואדה במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully