וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במכירות מוצרי החשמל הגדיל את הכנסות אורמת ב-43% ואת הרווח התפעולי ב-12% ל-15.3 מ' ד'

טל לוי

14.5.2009 / 9:45

אורמת מחקה 1.6 מיליון דולר עבור השקעה באיגרות חוב מסוג ARS



חברת אורמת תעשיות, המפיקה אנרגיה ידידותית לסביבה, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם עלייה של 43% בהכנסות ל-102.3 מיליון דולר ועם עלייה של 12% ברווח התפעולי שהסתכם ב-15.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה, מציגה אורמת עלייה של 30% ברווח הנקי שהסתכם ב-12 מיליון דולר. מעבר לרווח החשבונאי, הפיקה אורמת תזרים מזומנים של 41.6 מיליון דולר - עלייה של 27% לעומת הרבעון המקביל.



בשבוע שעבר הציגה החברה בת של אורמת, אורמת טכנולוגיות, את הדו"חות הכספיים ובהם זינוק של 44% בהכנסות ל-99.9 מיליון דולר ועם עלייה של 45% ברווח הנקי ל-14.5 מיליון דולר.



אורמת פועלת בשני תחומים: הראשון הוא מגזר החשמל - בו מייצרת החברה חשמל בתחנות כוח גיאותרמיות ומוכרת אותו על פי חוזי חשמל ארוכי טווח. התחום השני הוא מכירת מוצרים - כלומר ייצור מערכות לתחנות כוח גיאותרמיות ויחידות כוח להפקת חום שיורי עבור אחרים.



הזינוק הגדול של החברה היה הודות לתחום המוצרים שמכירותיו גדלו פי 3.7 (עלייה של 270%) ל-37.3 מיליון דולר. ההכנסות ממגזר החשמל עלו ב-5% ל-65 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת חשמל גדלו הודות לעלייה של 20% בכמות יצור החשמל מתחנות הכוח בארה"ב ובשאר העולם ל-923.7 אלף מגה-וואט לתקופה של 3 חודשים. העלייה בכמות החשמל המיוצרת גדלה הודות לתחנות כוח חדשות שהופעלו בניו זילנד, נוואדה, צפון דקוטה ועוד.



ההכנסות ממכירת המוצרים גדלו הודות לשני פרויקטים גאותרמיים גדולים: פרויקט Blue Mountain שבמדינת נוואדה ובפרויקט Centennial שבניו זילנד. רווחיות מגזר זה גדלה ברבעון הודות לירידה העולמית במחירי הסחורות ומשינוי בתמהיל המוצרים.



במהלך הרבעון הראשון מחקה אורמת 1.6 מיליון דולר בשל ירידת ערך של איגרות מסוג ARS - מכשיר חוב המונפק על ידי חברות אולם הריבית עליו משתנה ונקבעת במכרז המתקיים – במקרה של אורמת – מדי 28 יום. בשל כישלון בביצוע המכרזים, נאלצה אורמת למחוק חלק מההשקעה.



דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת תעשיות, מסרה כי תוצאות הרבעון הראשון השנה משקפות תוצאות שיא לחברה בת (56%) אורמת טכנולוגיות, הנסחרת בבורסת ניו יורק בארה"ב, הן בגידול בהכנסות והן בגידול ברווח הנקי. גידול ניכר נרשם במגזר המוצרים של החברה והוא צפוי להימשך גם בהמשך השנה עם עליה של בין 20% ל-30% בהכנסות לעומת אשתקד.



לדברי ברוניצקי, בשנתיים הקרובות צפויה החברה להגדיל את תפוקת החשמל בתחנות הכוח של הקבוצה ב-72-84 מגווט ולאחר מכן להאיץ את קצב הצמיחה האורגני, זאת אם ימצאו מקורות גיאותרמיים זמינים בקידוחים שמבצעת הקבוצה שיתמכו בצמיחה המתוכננת.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully