וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הנפט יכול עוד לתקן לכיוון ה-50 דולר לחבית לפני שיקפץ מעל רף ה-60 דולר

TheMarker

14.5.2009 / 10:19

לפי האנליסטים, הירידות בשווקים מקפיצים את השטר הירוק לשמיים; משקיעים רבים בורחים משוקי המניות ברי הסיכון, ורוכשים זהב בתקווה לרווחים גדולים יותר



למרות שירידה של המלאים אמורה להביא להתחזקות החוזים על הנפט, בשל הירידה בכמות הנפט העולמית החוזים דווקא חתמו בירידות, שהגיעו על רקע הסנטימנט השלילי בוול סטריט. כעת מעריכים אנליסטים בכירים שהנפט יכול עוד לתקן לכוון ה-50 דולר לחבית, לפני שיקפץ מעל רף ה-60 דולר מעלה.



החוזים על הנפט חתמו אמש את המסחר בירידות שערים של 1.4%, לרמה של 58 דולר לחבית. זאת, למרות הירידה הדרמטית במלאי הנפט בשבוע שעבר. בנוסף, הדולר התחזק ב-0.3% מול היורו לרמה של 1.36 דולר, והנפט באופן מסורתי עוקב אחרי השטר הירוק. מלאי הנפט ירדו ב-4.7 מיליון חביות בשבוע שעבר, בהשוואה לעלייה של 0.6 מיליון חביות לפני כשבועיים.



הפסדים בשווקים העולמיים וקניות מצד קרנות-חליפין, היו אמש בין הגורמים המרכזיים מאחורי התחזקותה של המתכת היקרה. הזהב ספוט הצליח לגעת בשיא של 930.40 דולר לאונקיה, רמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת אפריל. לקראת סיום המסחר הספיק לתקן מטה קלות, ולהיסחר ברמה של 926.90 דולר.



כלכלנים בכירים מציינים כי בימים האחרונים הוזרמו ביקושים הולכים וגוברים מצד קרנות חליפין, לא רק לקניות זהב ספוט כי אם גם כמויות מסחריות של מטילי זהב עצמם. זאת, בעוד נתונים מעודכנים מהשווקים מראים כי משקיעים רבים בורחים משוקי המניות ברי הסיכון, ומטילים את יהבם על הזהב בתקווה לרווחים גדולים יותר.



המשקיעים קיבלו אמש זרם ידיעות מענייניות: נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל בארה"ב הצביעו על ירידה בלתי צפויה, והציתו חששות בקרב המשקיעים כי נתונים אלה בצירוף האבטלה הגואה יעיבו על יציאת כלכלת ארה"ב מהמיתון.



גם המלאים העסקיים לחודש מארס נפלו ב-1% לאחר צפי לירידה של 0.8% בלבד, ובתגובה המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות. הדאו ג'ונס ירד ב-2.14% לרמה של 8,287 נקודות, הנאסד"ק איבד 2.55% לרמה של 1672 נקודות ומדד ה-S&P 500 נחלש ב-2.5% לרמה של 885 נקודות. הדולר חגג על גבי הידיעות הרעות והיורו איבד כ-0.5%, וצנח לרמות של 1.3567 דולר, אחרי שכבר הצליח להתחזק מוקדם יותר לרמות של 1.3721 דולר.



בגוש האירו, המדינה בעלת הכלכלה הגדולה ביבשת הודיעה על הקמת "בנק רע" אשר ירכז את כל הנכסים הרעילים שהצטברו במערכת הפיננסים המקומית, וירחיק אותם מהמאזן של הבנקים הגרמניים. במסגרת המתווה עליו הסכימה הממשלה הגרמנית, הבנקים המסחריים יוכלו להמיר את הנכסים הרעילים שברשותם באיגרות חוב ממשלתיות ובנוסף יחויבו לשלם לקופת המדינה ריבית על אותם נכסים, ששיעורה טרם נקבעה.



בבריטניה, נגיד הבנק המרכזי הודה שהמדינה עומדת לחוות אינפלציה כואבת ויציאה איטית יותר מהמשבר הכלכלי. כתגובה, הפאונד נפל ב-0.9% ונסחר ברמות של 1.5141 דולר.



בורסת תל אביב סיימה בירידות חדות, בעקבות הצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט. ברקע למסחר, הודעת ההתפטרות של הממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, לשר האוצר. הדולר עלה ב-0.17% ושערו היציג נקבע על 4.1 שקל, בעוד שהיורו עלה ב-0.06% לרמה של 5.6 שקל.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully