וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנדרד אנד פורס: המשבר בענף הבנקאות בארה"ב עלול להימשך עד 2013

רויטרס

14.5.2009 / 10:14

S&P העריכה כי הבנקים יתקשו לשרוד אם לא יגייסו סכום גדול יותר ממה שדרש הממשל האמריקאי



יום לאחר שהודיעה סטנדרד אנד פורס (S&P) כי קרוב לוודאי הבנקים בארה"ב יצטרכו לגייס רק רבע מהסכום שהממשלה דרשה שיגייסו, ציינה סוכנות דירוג האשראי כי המשבר בענף הבנקאות במדינה "רק נכנס לשלב חדש", וכי ייתכן שלא יגיע לסיומו עד לפני שנת 2013.



S&P ציינה כי המערכת הבנקאית נתמכת בימים אלה על ידי מאות מיליארדי דולרים בכספי ממשל, בעיקר בנקי ההלוואות אשר נחשבים מכריעים מידי עבור התעשייה מכדי לתת להם להיכשל.



בעוד המאמצים להגדיל את ההלוואות, להוציא את הנכסים הרעילים מבעלות הבנקים ולעודד את שוק המניות עשויים לסייע למגזר הבנקאי, העריכה S&P כי הבנקים יתקשו לשרוד אם לא יגייסו סכום גדול יותר ממה שדרש הממשל האמריקאי.



"אין שום דבר המונע מהמשבר הנוכחי להימשך עוד שלוש או ארבע שנים", אמרה דירקטורית במשרה ניהולית ב-S&P, טניה אזרקס, לסוכנות הידיעות רויטרס.



ביום שלישי מסרה S&P כי הבנקים בארה"ב צריכים לגייס רק 18 מיליארד דולר כדי להגן על עצמם מפני הידרדרות כלכלית, אך אמרה כי הסכום עלול לגדול אם תנאי השוק יורעו. הסכום בו נקבה S&P קטן בהרבה מ-74.6 מיליארד דולר שממשל ארה"ב קבע כי על הבנקים לגייס במסגרת תוצאות מבחני העמידות שעביר את הבנקים.



בשבוע שעבר הורה הממשל האמריקאי ל-10 הבנקים הגדולים בארה"ב, בהובלת בנק אוף אמריקה ובנק וולס פארגו, לגייס כספים כדי להגן על עצמם. אותם 10 בנקים היו מתוך 19 בנקים שעברו את מבחני העמידות שנועדו לקבוע האם יוכלו לשרוד אם המיתון יקצין בין השנים 2009-2010.



התרחיש שנבדק במהלך המבחנים הוא יכולת ההישרדות של הבנקים במקרה ששיעור האבטלה בארה"ב יעלה לרמה של 10.3% ומחירי הבתים ייפלו ב-22% נוספים בשנתיים הקרובות. במידה שממצאי המבחן העלו כי בנק מסוים יתקשה לשרוד בתרחיש שכזה, הורו לו הרגולטורים למצוא דרכים לחזק את מאזניו ולגייס הון ממשקיעים פרטיים.



תשעת הבנקים הנוספים, בהם ג'י פי מורגן צ'ייס וגולדמן סאקס, קיבלו תוצאות חיוביות לגבי בריאותם הפיננסית ולא נאלצו לגייס עוד הון, כך דיווח הממשל האמריקאי ב-7 במאי.



ב-4 במאי הודיעה S&P כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי ל-23 בנקים אמריקאים וחברות הלוואה, ביניהם עשרת הבנקים הגדולים להם הורה הממשל האמריקאי לגייס עוד הון. S&P אמרה של-23 חברות יש סיכוי של 50% לקבל הורדה בדירוג האשראי בתוך 90 יום.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר השבוע כי הוא שואב עידוד מהתגובה המהירה של הבנקים בארה"ב למבחני העמידות שערך הממשל וצעדיהם לגיוס הון, ובמקביל קרא לבנקים לבצע מבחני עמידות פנימיים משלהם כדי לזהות סיכונים נוספים שעלולים לאיים על יציבותם.



ברננקי אמר כי המטרה העיקרית של מבחני העמידות היתה להגביר את האמון במערכת הבנקאית על ידי צמצום חוסר הוודאות ביחס להפסדים אפשריים במקרה של החרפה נוספת של המיתון הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully