וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס מחפש להפוך כמה מנכסיו לחברות עצמאיות

רויטרס

14.5.2009 / 10:37

בין הנכסים אותם מחפש הבנק פושט הרגל להפוך לחברות עצמאיות נמצאים עסקי הנדל"ן והמניות של הבנק



בנק ליהמן ברדרס, אשר גרם לטלטלות בשווקים העולמיים לאחר שפשט את הרגל בספטמבר 2008, מחפש להפוך כמה מנכסיו לחברות עצמאיות: כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



בין הנכסים אותם מחפש הבנק פושט הרגל להפוך לחברות עצמאיות נמצאים עסקי הנדל"ן והמניות של הבנק, לפי העיתון האמריקאי. על פי הדיווח, הבנק מחפש משקיעים שיהמרו שערכי חטיבות אלה יעלו כשכלכלת ארה"ב תתאושש.



לפי חישובי ליהמן ברדרס, שווי אותן חטיבות שבכוונתו להפוך לחברות עצמאיות נאמד בכ-45 מיליארד דולר, לפי העיתון. ליהמן ברדרס עדיין חייב לנושיו כ-200 מיליארד דולר.



בכירים בליהמן ברדרס אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי תחילה בכוונתם להפריד בצורה חוקית את החטיבות מהגוף שפשט את הרגל באמצעות חברה שתהיה אחראית על הנכסים שיימכרו. מהלך זה יבוצע בתחילת שנת 2010. מאוחר יותר תתחיל החברה האחראית על החטיבות למכור מניות לציבור.



"מהלך זה יהיה גשר לזמנים טובים יותר", כך אמר בריאן מרסל, סמנכ"ל הארגון של ליהמן ברדרס, לעיתון האמריקאי. "השוק של היום הוא יוצא הדופן. אנחנו לא חושבים שהוא ישאר במצב זה".



ליהמן ברדרס, שהיה בזמנו בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, הכריז בספטמבר על פשיטת הרגל הגדולה ביותר בהיסטוריה לאחר שדיווח על חובות בהיקף של 613 מיליארד דולר והגיש בקשה להגנה מפני נושים. פשיטת הרגל של הבנק הובילו לטלטלות בשוקי המניות בעולם ולהחרפה במחנק האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully