וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנג'לו מוזילו - מנכ"ל חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב - ייתבע על ידי רשות ני"ע בארה"ב

בלומברג

14.5.2009 / 10:40

מוזילו, המנכ"ל של חברת קאנטריוויד, שנהפך לסמל משבר הסאבפריים, חשוד במסחר על פי מידע פנים והסתרת מידע



אנג'לו מוזילו, המנכ"ל לשעבר של חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל, עומד להפוך למנהל הבכיר ביותר שייתבע על ידי השלטונות בנוגע לחלקו במשבר הפיננסי. רשות ני"ע בארה"ב הודיעה למוזילו, שייסד את ענקית משכנתאות הסאבפריים לפני 40 שנים, כי תמליץ להעמידו לדין אזרחי, דיווח "וול סטריט ג'ורנל" ביום רביעי. מוזילו ייתבע על מסחר על פי מידע פנים והסתרת מידע ממשקיעים.



מוזילו הפך את קאנטריווייד לספקית המשכנתאות הגדולה ביותר בארה"ב, וסייע לנפח את בועת הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בפנותו ללווים בעלי היסטוריית אשראי לקויה. לאחר שמניות קאנטריווייד הגיעו לשיא של 45.26 דולר בינואר 2007, הפסידה החברה יותר מ-90% משווי השוק שלה תוך 17 חודשים, ונרכשה על ידי בנק אוף אמריקה.



באוקטובר יישבה קאנטריווייד אישומי הונאה שהגישו נגדה 11 מדינות, והתחייבה להקטין את גודל החובות של לקוחותיה ב-8.4 מיליארד דולר, ולסייע ללקוחות שביתם עוקל לעבור לבית חדש.



רשות ני"ע שלחה למוזילו "הודעת ולס", לפי "הג'ורנל", אשר מעניקה למקבליה הזדמנות לענות לטענות התביעה לפני שהיא מוגשת.



מוזילו, בן 70 כיום, בנה את קאנטריווייד באמצעות רכישות ושילש את רווחיה בין 2002 ל-2006. החברה העסיקה בשיאה 61 אלף עובדים, אולם בין 2007 לאמצע 2008 הפסידה יותר מ-4.8 מיליארד דולר בעקבות חדלות פרעון של לקוחותיה. בסוף 2008 יותר מ-7% מתשלומי הפירעון של לקוחותיה מכלל תיק הלוואות של 1.5 טריליון דולר איחרו ביותר מ-60 ימים.



מוזילו עומד גם בפני תביעה בפלורידה הטוענת כי פעל בצורה מטעה וכוזבת.



רשות ני"ע בארה"ב פתחה ב-50 חקירות והגישה לפחות 10 תביעות הקשורות להלוואות סאבפריים מאז פרץ המשבר ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully