וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה על רקע דו"חות מאכזבים של בנקים; פרנקפורט יורדת ב-1.1%

רונית דומקה

14.5.2009 / 11:09

קרדי אגריקול - הבנק השני בגודלו בצרפת - יורד ב-4% לאחר שדיווח על ירידה של 77% ברווחיו הרבעוניים



ירידות קלות נרשמות בבורסות אירופה, בהובלת מניות הפיננסים, לאחר שכמה מהבנקים הגדולים באירופה פירסמו בימים האחרונים דו"חות מאכזבים, ולנוכח תחזית עגומה של הבנק המרכזי של בריטניה. לונדון יורדת ב-0.6%, פרנקפורט מאבדת 1.1% ופאריס משילה 0.4%.



אתמול העריך הבנק המרכזי של בריטניה כי התמ"ג הבריטי ירשום נסיגה בשיעור שנתי של 4.5% ברבעון השני של השנה הנוכחית, אך ישוב לצמוח בתחילת השנה הבאה. בתוך שנתיים, לפי התחזית, ירשום התמ"ג הבריטי צמיחה של 2.5%.



ירידות נרשמות במגזר הפיננסים לנוכח דו"חותיהם המאכזבים של מספר בנקים באירופה. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מאבדת 4.8%; מניית בנק UBS השוויצי יורדת ב-2.6%. מניית קרדי אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת, יורדת ב-4% לאחר שהודיע היום על ירידה של 77% ברווחיו ברבעון הראשון של 2009, בשל הגדלת ההפרשות לכיסוי על חובות מסופקים והפסדים בחטיבה היוונית. רווחי הבנק הסתכמו ב-202 מיליון יורו (274 מיליון דולר), לעומת רווח של 892 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2008.



מניית בנק ING ההולנדי יורדת ב-2.1%, לאחר שדיווח אתמול על הפסד של 793 מיליון יורו (1.08 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של 2009, על רקע מחיקות ערכי מניות, הפרשות גבוהות לכיסוי חובות אבודים ועלויות ארגון מחדש בחברה. זהו ההפסד הרבעוני השלישי ברציפות של החברה.



מניית בריטיש טלקום, ענקית הטלקום הבריטית, מאבדת 2.2%, לאחר שהודיעה היום כי תקצץ עוד 15 אלף משרות בחברה ותוריד את הדיווידנד, זאת לאחר שנאלצה לבצע מחיקת ערכי נכסים בשווי 1.58 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר), ובעקבות תוכניות הארגון מחדש בחברה. קיצוצי המשרות יתבצעו בנוסף לקיצוץ של עשרת אלפים משרות בחברה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully