וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ-לט נופלת ב-11%: החברה עברה להפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר

נתן שבע

14.5.2009 / 11:25

ההכנסות התכווצו ב-43% ל-10.5 מיליון דולר; עברה להפסד נקי של 4.4 מיליון דולר



רבעון חלש לחברת המ-לט בעקבות המיתון העולמי. הכנסות החברה שבשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי התכווצו ב-43% ל-10.5 מיליון דולר. החברה עברה להפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ולהפסד נקי של 4.5 מיליון דולר. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 2.4 מיליון דולר.



המ-לט עוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות. בחברה מסבירים כי התוצאות באו בעקבות המשך המשבר הכלכלי העולמי אשר מורגש ביתר שאת בענפי המתכת, המכשור התעשייתי ושוק המוליכים למחצה. בשווקים אלו נרשמה תופעה כלל עולמית של ניצול מלאים קיימים שהקטינה את היקפי הביקוש והייצור בעולם. הירידה הגדולה ביותר נרשמת בשוקי צפון אמריקה ויפאן כתוצאה מירידות הביקושים החריפות והמשך האטה בשוק המוליכים למחצה.



החברה שסגרה את פעילות הייצור ביפאן במהלך הרבעון, הפרישה עוד מיליון דולר בגין סגירת הפעילות ביפאן בהמשך להפרשה נוספת של 10 מיליון דולר ברבעון הקודם. בנוסף הפרישה החברה עוד 800 אלף דולר על מלאי - ירידה שנזקפה לעלות המכירות. הרווח הגולמי של החברה התכווץ ל-1.4 מיליון דולר מ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת גם בעקבות ירידה בהיקפי הייצור ומרווחיות גולמית נמוכה של החברה בת ביפאן.



האחים שמוליק ודן טופז מכרו את החזקותיהם בהמ-לט לדסק"ש לפני חודש וחצי (14%) במחיר של 20.3 שקל למניה - מחיר שהיה כמעט כפול ממחיר המניה בשוק. המכירה במחיר הגבוה וההתאוששות במניות עזרו למניה להתאושש והיא פתחה את המסחר היום במחיר של 15.8 שקל.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully